Grijpskerk MO13-1 – Gomos MO13-1

maeve keep

VV Grijpskerk MO13-1 – Gomos MO13-1

Zaterdag 18 maart stond de topper tegen VV Gomos op het programma, de nummer 2 in de competitie. VV Gomos was vorig seizoen net als ons kampioen geworden in de competitie met ook een heel mooi doelsaldo.

Wij kregen het bericht van Melissa binnen dat Amarin er deze wedstrijd niet bij kon zijn i.v.m. een weekendje weg. Een flinke tegenvaller, maar gelukkig was Maeve bereid om de plek in het doel over te nemen.

Wij hadden als team afgesproken om maar direct heel fel te starten en ze flink onder druk te zetten. Wij hoopten ze daardoor flink te laten schrikken en zo te laten zien dat hier niets voor ze te halen valt. Dat Gomos niet direct bij de les was, was te merken, want al na 1 minuut lag de bal in het doel! Het was Myrthe die de eerste kans direct benutte, een geweldig begin voor ons!

Grijpskerk speelde door de snelle voorsprong met een lekker gevoel de bal rond, maar we merkten als nel dat dit niet zo eenvoudig zou worden. Gomos was fel in de duels en speelde de lange bal naar hun aanvallers, en dan vooral naar hun rechter spits die daar wel raad mee wist. Ze was zeer behendig met de bal en mede daardoor wist ze het onze verdedigers soms erg lastig te maken. Grijpskerk had desondanks de overhand en met goed voetbal en leuke aanvallen wisten wij de meeste kansen te creëren. Goed keeperswerk van de keepster van Gomos wist de 2-0 te voorkomen.

De verdediging van Gomos bleef veel achterin hangen, de ruimtes werden daardoor erg klein en moeilijk om doorheen te komen. De ballen gingen we daardoor meer via de flanken spelen. Gomos kreeg de bal niet meer goed weg bij hun doel en hier profiteerde Bo keurig van, ze schoot de 2-0 binnen. Het voetbal ging helemaal volgens plan, wij waren sterker, hadden de beste kansen en speelden er lustig op los. Dat je dan je koppie er altijd bij moet houden, werd ons even goed duidelijk gemaakt..Een klein foutje in de verdediging van ons werd afgestraft met een doelpunt, 2-1..Gomos werd door dit doelpunt sterker en probeerde om nog voor de rust de 2-2 te maken. Wij wisten dit gelukkig te voorkomen.

In de rust hebben we duidelijk gemaakt dat Gomos er alles aan zal gaan doen om het spel van ons te ontwrichten. Wij moesten een half uur alles gaan geven om de winst binnen te halen.

In de 2e helft ging Gomos direct fel van start, maar onze meiden wisten hier goed mee om te gaan en de aanvallen werden snel onschadelijk gemaakt. De aanvallen van ons verliepen vooral over rechts, waar Janine en Ines elkaar zoals altijd goed wisten te vinden. Er kwamen kansen, maar weer stonden de paal en de keepster een grotere voorsprong in de weg. Wat je natuurlijk niet wilt, is dat de tegenpartij dan scoort. Je kunt veel sterker zijn, maar ja, de bal moet wel in het doel. Het was daarom een grote opluchting toen Janine de 3-1 binnen knalde. De zege was binnen, want dit gingen wij niet meer uit handen geven. Gomos zag het ook niet meer zitten en er ontstonden nog wat kansen voor Grijpskerk. In de slotfase wist Myrthe de eindstand op 4-1 te zetten. Gomos wist slechts sporadisch in de 2e helft in de buurt van ons doel te komen, dit kwam vooral door jullie inzet! Ze hebben nog wel een aantal schoten op ons doel afgevuurd, maar Maeve wist deze onschadelijk te maken. Maeve is waarschijnlijk de enige keeper die ik ken die meer ballen stopt met haar benen dan met haar handen. Hoe je het doet maakt niks uit, want je hebt het geweldig gedaan!

Op naar de beker wedstrijd aanstaande zaterdag, de kwartfinale tegen VV Tollebeek/Nagele!

Steven

18 maart 2017 08:45 competitie 2016-2017