Grijpskerk 2 kampioen na winst op ONT 3

Grijpskerk 2 wint van Ont 3, Grijpskerk 2 kampioen!

Gisteren was de dag des waarheid aangebroken, winst op ONT zou het kampioenschap betekenen. Grijpskerk 2 is dan 8 punten los van de grootste concurrent VEV’67 met nog maar 2 wedstrijden te gaan. Rond half twaalf reed de bus, aangeboden door het bestuur en supportersvereniging van de VV Grijpskerk, de parkeerplaats op. Volgeladen met spelers, leiding en supporters werd de reis begonnen naar ONT 3 te Opeinde. De spanning was goed te voelen in de bus. We vertrokken overigens zonder onze vaste nummer 10, Sietse Jager, welke andere verplichtingen had. Aangekomen bij ONT werd er gelijk begonnen aan de warming-up, dat ging tot zover goed. De spanning liep pas goed op toen het startsignaal van de scheidsrechter klonk. Het spel begon dan ook zeer slecht, ballen rolden van de voeten, teamgenoten werden niet bereikt. Zo ging het eerste half uur voorbij totdat Peter van der Meer een mooie voorzet, vanaf de linkerkant, keurig binnentikte 0-1 . De spanning vloeide eindelijk uit de benen en ,zij het nog wat aarzelend, konden de bloemen besteld worden. Kort na het eerste doelpunt een hoekschop van Brian Tefi en maakte Geert de Vries de 0-2, geweldig!!!! De rust in, onder het genot van een kopje thee werden de puntjes op de i gezet. Het goede spel van de laatste tien minuten van de eerste helft werd voortgezet. In de 60ste minuut kwam Marco Brander (Messi) erin voor Jarwin Bouma om meer druk naar voren te houden. Al gauw resulteerde dit in een doelpunt, Peter van der Meer was vrijgelaten en werkte keurig af, 0-3! De talentvolle pupillen werden ingebracht​, Dajo Klunder en Luuk Schreurs, welke zich moeiteloos aanpasten tussen de mannen van het tweede. Er werden​ mooie aanvallen ingezet, net naast en over het doel. Om de nul vast te houden werd Milan Khoenkhoen nog ingebracht. Uiteindelijk schoot Peter van der Meer z’n derde erin 0-4! Het eindsignaal klonk en het feest barstte los, bloemen en felicitaties. Geweldig, op naar de 2e klasse! Thuis aangekomen werd het feest bekrachtigd met een barbecue aangeboden door sponsor Slagerij Boersema. Dank hiervoor Henk Boersma en natuurlijk ook ons bestuur en supportersvereniging die dit feestje allemaal hebben mogelijk gemaakt.