Oosterparkers D1 – Grijpskerk D2

Op een kil en sfeerloos sportpark Kardinge in Groningenn won de D2 ook de derde wedstrijd in het bekertoernooi. na 25 minuten leek het er niet op dat dat zou gaan gebeuren. Via twee knappe goals had de thuisploeg al een 2-0 voorsprong genomen. Hierna leek het of Grijpskerk wakker werd want vanaf dat moment werden er steeds meer duels gewonnen en kwamen er ook kansen voor de roodhemden. Dit resulteerde in een mooie goal van Wiebren die een afgeslagen corner van een meter of 20 prima binnenschoot.

In de rust werden door de leiders Jan en Nico de laatste puntjes op de i gezet om ook de tweede helft goed te beginnen en te gaan voor de winst. Kort op de tegenstander verdedigen en snel de diepte zoeken richting de spitsen en de zijkanten. Dit lukte prima: Oosterparkers kwam er steeds minder goed uit en er kwamen steeds meer kansen. De 2-2 van Wilco na een prima bal van Matthijs R. was een prachtige uitgevoerde aanval.

Hierna bleef het Grijpskerk dat de overhand had en kwamen de Oosterparkers er alleen met countert uit. Uit een prachtige aanval over links scoorde Daan Arkema de 2-3. hij schoot de bal in de korte hoek binnen.

De laatste minuten was het nog even billenknijpen maar de voorsprong werd niet meer weggegeven. Om 12.15 uur blies de prima fluitende scheidsrechter de wedstrijd tot geschiedenis en heeft de D2 zich met 9 uit 3 geplaatst voor de volgende bekerronde.

volgende week start de competitie thuis tegen Be Quick 1887 D5. Aftrap 10.00 uur onder leiding scheidsrechter Sietse Jager.

5 september 2015 11:00 beker 2015-2016