Nieuwbouw

De nieuwe accommodatie van onze voetbalvereniging Grijpskerk is in april 2023 in gebruik genomen. Het nieuwe gebouw met kleedkamers, een kantine en andere ruimten voldoet aan de eigentijdse eisen: het is erg goed geïsoleerd, bijna energieneutraal en is van het aardgas af. Onze vv Grijpskerk groeit, onder meer met vrouwenvoetbal. Daarom was het nodig het aantal kleedkamers uit te breiden van 8 naar 10.
De gemeente Westerkwartier is eigenaar van de accommodatie en opdrachtgever van de nieuwbouw. Onze vrijwilligers zijn nauw betrokken bij het ontwikkelen van de plannen. Onze vv Grijpskerk vindt het fantastisch dat de gemeente deze nieuwe accommodatie heeft willen bouwen. Deze nieuwe accommodatie geeft een impuls aan het voetbal in Grijpskerk, Niezijl, Visvliet, Kommerzijl en omgeving.
De inrichting is voor rekening van vv Grijpskerk. Vele vrijwilligers hebben daarbij geholpen. Zonder hun inspanningen was het niet gelukt. Daarom: veel dank aan hen!
De gemeente heeft MIEDEMAbouw uit Grijpskerk geselecteerd als aannemer voor het gebouw. De vereniging heeft voor OPNIEUW ! gekozen als leverancier voor de bar en de kantine-inrichting. Keukenhuis Roden in de leverancier van de nieuwe keuken. Ook dank aan de aannemer, deze en alle andere leveranciers!

ENKELE NIEUWBOUWSPELERS

Derk-jan Hofstee, voorzitter van de bouwcommissie van onze vereniging: “Het resultaat mag er beslist zijn. We hebben steeds gedacht en gewerkt vanuit de gebruikers van de accommodatie.”
Harry Stomphorst, wethouder Sport: “Deze fraaie nieuwbouw laat heel goed zien dat onze gemeente Westerkwartier blijft investeren in sportvoorzieningen. Vv Grijpskerk past nu in het rijtje van de laatste jaren met vv Aduard en MFC Zevenhuizen. Voetbal, sport in het algemeen, is belangrijk voor gezondheid, ontspanning en leefbaarheid.”
Anne Riemersma, aanvoerder van de onderhoudscommissie en lid van de bouwcommissie: “Er zitten heel wat vrijwilligersuren in. Nieuwbouw vraagt veel aandacht tot de laatste details. Onze onderhoudsploeg met Harm, Wander, Goffe, en Lou en daarnaast Jacobwillem hebben bergen werk verzet.”
Bé Schollema, dorpswethouder Grijpskerk: “Voor Grijpskerk en omringende dorpen is de nieuwe accommodatie een aanwinst. Voetbal kan weer jaren vooruit, vooral ook omdat het gebouw zo duurzaam is. De nieuwbouw zorgt niet alleen voor meer reuring op de Enk, maar ook voor levendigheid in de dorpsgemeenschap.”
Monique Schouten, kantinecommissie: “Leuk is dat er vele ideeën leven over de inrichting van een voetbalkantine. Die kunnen niet allemaal uitgevoerd worden. Ria Roffel en ik hebben als kantinecommissie samen met andere vrijwilligers en leveranciers daar iets van mogen maken. Gezelligheid en ontmoeting staan voorop. Zo kunnen we met de nieuwe hergebruikinrichting weer jaren vooruit.”
Klaas-Wybo van der Hoek, voorzitter van vv Grijpskerk: “De nieuwbouw komt als geroepen. We hadden hard meer kleedkamers nodig. Daarnaast wordt het energiegebruik teruggedrongen. Zo kunnen we ons vooral weer richten op onze sport: het mooie voetbal. Dat is ook goed voor de binding in onze dorpen. Veel dank aan onze vrijwilligers, leden, medebestuursleden, sponsors en gemeente”

Situatie maart 2023