Potetos MO13-1 – Grijpskerk MO13-1

potetos uit

Zaterdag 13 mei stond voor ons de wedstrijd tegen VV Potetos op het programma. Met deze wedstrijd winnend af te sluiten konden we ons verzekeren van het kampioenschap. Iets wat misschien wat moeilijker zou kunnen worden. Door alle onrust die er in het team was ontstaan door de teamindeling voor volgend seizoen die afgelopen vrijdag was gepubliceerd, was de sfeer in de kleedkamer een stuk minder..Als leiders hebben wij de meiden gevraagd om alles even los te laten en te concentreren op deze wedstrijd. Het ongenoegen mag na de wedstrijd geuit worden.

De wedstrijd afgelopen zaterdag tegen VV Gomos verliep voetballend een stuk minder dan we gewend waren van dit team. We hebben dit besproken en ook op getraind deze week. De meiden wisten wat ze moesten doen. Direct na de aftrap werd de toon gezet, Grijpskerk zette Potetos onder grote druk. Voor Potetos zat er niet veel anders op dan de bal snel weg te trappen vanuit de verdediging. Ons middenveld wist de bal weer snel op te pikken en de druk weer op te voeren. Het was Myrthe die de bal na een voorzet van Janine controleerde en de bal vanuit de lucht in de verre hoek schoot, 0-1 en dat na 3 minuten voetballen! Het doelpunt deed de meiden goed en er werd vrolijk op los gespeeld op het fantastische veld van VV Potetos. In de 1e helft ging de bal erg vaak over de rechterkant, maar daar wist Ines wel raad mee. Was het in de thuiswedstrijd tegen Potetos zo dat Ines nog wel eens last had van de taaie verdediging van Potetos; deze wedstrijd was daar niets van te zien. Ze liet de verdediging kansloos. Voorzetten kwamen gevaarlijk voor het doel terecht. Bo zorgde voor de 0-2, na een individuele actie. Snel daarna was het Anouk die na een versnelling op de keeper afging en de bal in het doel schoot, geweldig Anouk! Met 0-3 was het kampioenschap binnen, want Potetos zou ons deze wedstrijd niets meer gaan maken. Potetos probeerde er wel eens uit te komen, maar Bo-Anne en Elisa wisten dit al in een vroeg stadium onschadelijk te maken. Amarin had vandaag niet veel te doen, maar met haar verre uittrappen zorgde ze voor het nodige gevaar. De 1e helft werd afgesloten met nog 2 doelpunten van Myrthe en Janine. En dik verdient Janine, want jij speelde vandaag weer een ongekend goede wedstrijd!

In de rust was er dan ook alleen maar lof voor onze speelsters en met een paar kleine tips gingen de meiden het veld weer op. De 2e helft heerste Grijpskerk op het veld! Mede door goed voorbereidend werk van Ines, Myrthe en Marit, wist Janine nog 4 doelpunten te scoren. Achterin wisten Lieke en Maeve zonder onze ervaren Bo-Anne, wanneer zij wissel stond, overeind te blijven. Zonder al te veel moeite bijten zij zich vast in de tegenstander. Bo, onze tornado, wist vandaag de meest onwaarschijnlijke ballen nog voor de achterlijn binnen te houden en er een goed gevolg aan te geven. Dit tot de verbazing van de mensen aan de zijlijn, wat een snelheid!! Geen schijn van kans had Potetos vandaag bij deze meiden! Marit en Anouk waren deze wedstrijd veel voorin te vinden, regelmatig doken ze voor het doel op. Helaas geen doelpunt voor Marit vandaag, maar ik durf te zeggen dat jij tegen Winsum komende zaterdag een doelpunt gaat meepikken als je weer zo speelt als vandaag. In de 2e helft klopte alles vandaag, jullie hebben fantastisch gespeeld! Met nog 6 doelpunten in de 2e helft kwam de eindstand op 0-11.

Na het fluitsignaal kwam in de kleedkamer chips en drinken te voorschijn. Er was natuurlijk vreugde bij de meiden, maar het gesprek veranderde al snel weer over de indeling. Het zit de meiden behoorlijk dwars, dat mag duidelijk zijn. Maar meiden, we hebben nog 2 wedstrijden te gaan en dan staan we ook nog in de bekerfinale!! Probeer je daarop te concentreren, geniet van de wedstrijden en geniet als team van elkaar. Het beloofde eindfeest gaat er zeker komen, want dit seizoen gaan we in stijl afsluiten.

Ik ben trots op jullie meiden!

Steven

13 mei 2017 08:30 competitie 2016-2017