Marum MO13-1 – Grijpskerk MO13-1

img_20161112_135854

12 november 2016 Marum MO13-1 – Grijpskerk MO13-1: 1-6

Afgelopen zaterdag was het dan zover; vandaag zou definitief de beslissing vallen in de competitie!
We moesten vandaag aantreden tegen SV Marum. Een tegenstander waar we eerder in de competitie wel van hebben gewonnen, maar die het ons toen met name in de 1e helft behoorlijk moeilijk maakte. Een team dat fysiek erg sterk is. Wij als team moeten het juist hebben van onze techniek, inzicht en het allerbelangrijkste: het voetballen als een team. Wij hebben wel een aantal spelers die fysiek ook erg sterk zijn, met als opvallende verschijning onze Maeve die nooit, maar dan ook echt nooit een duel schuwt en dit terwijl zij de kleinste speler van het veld is; ze is voor de duvel niet bang! Dit is iets wat in de wedstrijd tegen Marum absoluut ook weer opviel, fantastisch Maeve!
We moesten zaterdag onder barre omstandigheden voetballen, met -2 op de thermometer onderweg naar Marum. Na een flinke warming-up hebben we de wedstrijd besproken: hoe gingen we Marum aanpakken vandaag? We hadden met de leiding van Marum besloten om 8 tegen 8 te spelen in verband met de kou en de nodige wissels die wij als team hebben. Dit betekende wel dat wij onze vaste opstelling iets moesten aanpassen en we hebben er een extra verdedigster bij gezet, iets wat achteraf geen overbodige luxe bleek te zijn.
De aftrap werd genomen en al snel vormde zich erg mooie combinaties en flitsend spel van Grijpskerk. Dit werd al snel beloond. Na mooi aanvallend werk van Ines werd Myrthe door haar bereikt die met een mooi schot het doel trof; 0-1 en dat al snel in de wedstrijd, een goed begin!
Na de 0-1 ging Marum op zoek naar de gelijkmaker, dit resulteerde in veelvuldig de lange bal spelen van de kant van Marum, iets waar onze verdediging (bestaande uit Bo-Anne, Lieke, Anouk, Elisa en Maeve)het duidelijk even moeite mee had. Marum kwam gevaarlijk en vaak in de buurt van ons doelgebied. Ze kregen ook kansen, maar gelukkig kunnen we altijd vertrouwen op Bo-Anne die vandaag ook weer een ijzersterke wedstrijd speelde en veelvuldig de bal op tijd wist weg te werken. En net als de vorige wedstrijd tegen Marum kwamen er al snel de schoten op ons doel en waar ze de vorige keer doeltreffend waren, wist Amarin deze keer met geweldige reddingen het doel leeg te houden.
Grijpskerk was wakker geschud. Het team wist zichzelf op te pakken en speelde de bal keurig rond. Het middenveld, wat bestond uit Ines, Bo, Marit en Janine, pakten hun taken goed op; er werd vroeg gestoord in de defensie van Marum en ook de verdedigende taken pakten ze goed op. Grijpskerk werd gevaarlijk en dit bewees Ines met een aanval via de rechterkant waarna ze zelf het doelpunt scoorde. Wat we niet in de gaten hadden, was dat Ines hiermee het doelpuntensaldo in de competitie op 100 zette, een indrukwekkend doelsaldo!
Ondanks dat Marum echt wel gevaarlijk was in de 1e helft, werd dit door hun niet omgezet in doelpunten. Dit mede, doordat de verdediging van Grijpskerk meer vat kreeg op de speelsters van Marum. Wij daarentegen straften de foutjes van Marum zeer effectief af.
Na nog twee doelpunten van Myrthe en 1 van Ines stond de teller al op 5 en dit in de 1e helft en ook nog tegen Marum!
Na een mooie aanval van Marum scoorden zij hun 1e doelpunt, terecht en ook verdiend, want ondanks dat ze achter stonden, bleven ze onverminderd doorgaan.
1-5 ruststand..
In de rust hebben we de 1e helft besproken, want ondanks de voorsprong van ons, had het ook zo maar kunnen zijn dat er een totaal ander stand had gestaan!
Marum heeft wel degelijk de kansen gehad, maar heeft dit, in tegenstelling tot ons team, niet in doelpunten kunnen omzetten.
De 2e helft stond in het teken van voetbal dat wij niet gewend zijn. Marum zat er bovenop en wilde duidelijk niet dat de score verder ging oplopen in hun nadeel. Veelvuldig moesten er duels uitgevochten worden. Het vroeg het uiterste van onze meiden, maar dit deden ze prima. Kansen zijn er bijna niet geweest en als ze er al kwamen, stond Amarin ze in de weg.
Werd het daardoor een saaie wedstrijd? Nee, het is natuurlijk altijd geweldig om mooi voetbal te zien, maar het ging nu om overleven, Marum en Grijpskerk gingen voor elke bal!
Beide teams hebben alles gegeven, er werd van elke speelster alles gevraagd en dat hebben ze ook gedaan! Dat is ook een compliment waard.
Uiteindelijk was het Bo die door de hechte defensie van Marum heen brak en een voorzet gaf op Janine die fraai de bal in het doel schoot. Een verdiende treffer voor al het verrichte werk.
1-6 einduitslag.
Een terechte uitslag in een wedstrijd onder wel erg koude omstandigheden. Dit team heeft deze wedstrijd laten zien dat, als het nodig is, ze fysiek echt wel hun mannetje kunnen staan. Een terechte kampioen, want met 24 punten uit 8 wedstrijden, een doelsaldo van 104 voor en 6 tegen zijn wij niet meer in te halen door de concurrentie. Heel indrukwekkend meiden!!
Met nog twee wedstrijden te gaan tegen Roden en Zevenhuizen kunnen we werken aan een onvoorstelbaar doelsaldo. Na de laatste thuiswedstrijd op 3 december willen we het kampioenschap gaan vieren, dus ouders, opa’s en oma’s, vriendjes/vriendinnetjes en ieder ander; wees welkom om deze dag dit team te zien voetballen en jullie felicitaties over te brengen. De wedstrijd begint om 9.00 uur.
Aan het einde van de competitie zal ik nog een uitgebreid seizoensverslag maken.
Meiden gefeliciteerd!
Steven