LEO FC 1 – Grijpskerk 1

Hard werkend Grijpskerk effectiever

Het was te merken dat FC LEO mooie nieuwe kleedkamers heeft: de Leensters zijn ze inmiddels beter gewend en leken er dan ook met meer zelfvertrouwen uit te komen dan de Grijpskerkers. Grijpskerk voelde zich natuurlijk niet erg zeker, omdat het team niet over zeven geblesseerde basisspelers kon beschikken.

FC LEO combineerde beter en wist Grijpskerk onder druk te zetten. De gastheren waren gevaarlijker dan Grijpskerk en waren enkele keren dreigend. Gelukkig stond de Grijpskerker doelman Dirk Jan Postma weer een puike partij te keepen. Hij voorkwam erger. Grijpskerk bleef hard werken, hoewel je gezien de toestand van het veld beter over ploeteren kunt spreken. Op slag van rust schoot Geert de Vries met een schitterend doelpunt Grijpskerk op voorsprong: hij wist in de counter bijna de achterlijn te halen, maar mikte vanuit een bijna onmogelijke positie van ver precies over de keeper. Het was een onverwachte en zeer gevoelige tik voor LEO.

Na de thee bleef LEO komen. Grijpskerk verdedigde rustig en goed. Uit een corner viel de 1-1, en leek FC LEO het meest kansrijk op de overwinning. Grijpskerk moest het van de counters hebben. Stephan Reker scoorde na een fraaie vrije trap van Jesse Broeils. Vlak voor het eindsignaal scoorde Sietse Jager uit de laatste counter. Het harde werken, het solide verdedigen, de effectiviteit en een beetje geluk van Grijpskerk wonnen.

14 november 2015 14:30 competitie 2015-2016