Grijpskerk MO13-1 – Zevenhuizen MO13-1

dav dav

VV Grijpskerk MO13-1 – Zevenhuizen MO13-1
Zaterdag 26 november, een thuiswedstrijd tegen Zevenhuizen op een erg koude zaterdagochtend.
Terwijl de speelsters zich klaar maakten voor de wedstrijd, praatte ik nog even met de leider van Zevenhuizen. Ze hadden maar 7 speelsters, dit door ziekte en blessures. Ze hadden nog even getwijfeld of ze niet beter konden afbellen, maar omdat wij vandaag officieel kampioen konden worden, wilden ze dit ons niet ontnemen. Een erg vriendelijk gebaar van VV Zevenhuizen.
Ons team was op basis van doelsaldo niet meer in te halen, maar als we de laatste 2 wedstrijden zouden verliezen, Marum de laatste twee zou winnen, zouden we nog gelijk komen te staan met Marum. Maar dit scenario was wel heel onwaarschijnlijk als je met dit team voetbalt.
Vandaag was Anouk afwezig in verband met vakantie. Na een korte bespreking in de kleedkamer was het tijd om het veld te betreden. Na een lange warming up, zoals gebruikelijk onder leiding van Ines, hadden we nog even tijd om de tactiek van vandaag door te nemen.
Het was vandaag de bedoeling dat Maeve een doelpunt zou scoren zodat zij in de statistieken van de nul afkwam. De afspraak was dat zodra wij zouden scoren, wij met 1 verdediger zouden gaan spelen en er een extra spits ingezet zou worden.
De aftrap werd genomen door Zevenhuizen. Grijpskerk zette Zevenhuizen direct onder druk en de bal was al snel in ons bezit. De bal werd goed rondgespeeld en de ruimtes die ontstonden werden goed gebruikt. Ines kwam al snel via de rechterkant goed door en beheerst scoorde ze de 1-0.
Grijpskerk speelde zeer gecontroleerd, wat de ene na de andere kans opleverde, dit resulteerde in een doelpunt van Myrthe, 2-0. Hoogste tijd om er een verdediger af te halen en Maeve als extra spits in te zetten. Doordat we maar met 1 verdediger gingen spelen, namen we natuurlijk wel een risico achterin, maar Zevenhuizen bleek niet in staat om hiervan te profiteren. Dit kwam mede doordat Lieke goed stond te verdedigen en zoals later in de Wedstrijd bleek, ook goed uit de voeten kan op het middenveld.
Elisa speelde een foutloze wedstrijd en bleek vandaag niet te passeren en van Bo-Anne is het inmiddels al bekend dat je als spits van de tegenpartij kansloos bent als je een duel met haar aangaat.
Wat opviel vandaag was het ijzersterke middenveld, bestaande uit Janine, Ines, Bo en Marit. Ze speelden vandaag zeer gecontroleerd, de ruimtes op het veld werden goed gebruikt. Er was continue druk op de tegenstander zodat ze niet aan het voetballen kwamen. Erg mooie combinaties en snel voetbal tot gevolg, een genot om naar te kijken. Maeve had niet veel tijd nodig om haar doelpunt te scoren, met een bekeken schot was het 3-0.
Nadat Myrthe de 4-0 binnen knalde was het wederom Maeve die toesloeg en de 5-0 maakte, 1 doelpunt was niet genoeg voor haar, dus ze maakte er maar direct 2 van. Na de 6-0 van Myrthe was het Janine die de 7-0 binnen werkte, dit was loon voor het harde werken, want als spelverdeler speelde ze vandaag een uitmuntende wedstrijd.

Met 8-0 gingen we de rust in, tijd om even op te warmen in de kleedkamer. Waar we normaal nog wel eens als leiders de puntjes op de i willen zetten, was dat vandaag absoluut niet nodig. Een groot compliment was het enige wat we de meiden vandaag konden geven (misschien ook wel omdat we als leiders onder het streng toeziend oog van Idet en Diana stonden, die ons vergezelden in de kleedkamer)
Tijd voor een belangrijke wissel. Onze betrouwbare doelvrouw wilde wel eens voetballen. Met deze stand en het kampioenschap binnen, is dit natuurlijk mogelijk. Maeve nam als stand-in de taken van Amarin in de 2e helft over.
Amarin begon in de spits en na het fluitsignaal sprintte ze al snel naar het doel van de tegenstander. Grijpskerk speelde de bal goed rond en de bal kwam terecht in het doelgebied van Zevenhuizen, waar Amarin met haar 1e balcontact de 9-0 binnenschoot, knap gedaan Amarin!! (zie foto’s)
In de 2e helft speelde Grijpskerk zoals altijd vol op de aanval. Mooie acties van Bo op links, die even later haar doelpunt ook weer meepakte. En Ines op rechts die vandaag ook weer niet door een tegenstander tegen te houden was. Marit, die vandaag op meerdere plekken op het middenveld speelde en dit goed invulde, pakte ook terecht een doelpunt mee. Zelfs verdedigster Bo-Anne kon vandaag wederom aan de lijst met doelpunten makers worden toegevoegd. Maeve moest in de 2e helft een aantal reddingen toepassen met goed gevolg, want zij hield de nul! Met 10 doelpunten in de 2e helft kwam de eindstand van vandaag op 18-0.
Maar het belangrijkste vandaag was toch wel het voetbal dat deze meiden lieten zien. Met nog wel één kritische noot van meneer Kroeze, die vanaf de zijkant de wedstrijd van zijn dochters had gevolgd. Hij was tot de conclusie gekomen dat we misschien wat efficiënter met de kansen om konden gaan, hier had hij overigens groot gelijk in. Maar als dit team elke kans die ze krijgen weten om te zetten in doelpunten, dan moeten we ons haast gaan schamen voor de uitslagen die dan neergezet zouden gaan worden.
Volgende week onze laatste competitie wedstrijd tegen VV Roden om 9:00 uur op ons eigen sportpark. Ouders en andere toeschouwers, bedankt voor het kijken naar onze wedstrijd ondanks de kou, alhoewel 1 van onze trouwste supporters, namelijk oma Kroeze, aangaf het helemaal niet koud te hebben en genoot van dit weer.
Tot zaterdag meiden!
Steven