Grijpskerk MO13-1 – Winsum MO13-1

IMG_20170520_122631_675

Grijpskerk MO13-1 – Winsum MO13-1

En dan wil je een verslag schrijven over de wedstrijd tegen VV Winsum. Maar wat valt er te schrijven over een wedstrijd met een eindstand van maar liefst 22-1? Dat we Winsum hebben verpulverd mag duidelijk zijn. Misschien moeten we ons een beetje schamen, want wat was het verschil vandaag ongekend groot..Was het de sfeer die onze meiden vandaag nog net even dat beetje extra gaf om hier vandaag een showtje weg te geven? Michel Kroeze had er namelijk voor gezorgd dat er wat muziek langs de zijlijn was, iets wat door de meiden zeer werd gewaardeerd. De wedstrijd begon en binnen jawel 10 seconden lag de bal al in het net. Myrthe wist bliksemsnel de bal achter de keepster van Winsum te verwerken. Grijpskerk had de smaak goed te pakken en met schitterend voetbal lieten ze Winsum alle hoeken van het veld zien. Een doelpunten regen was het gevolg. Met 3 doelpunten van onze verdedigsters Maeve en Bo-Anne en 10 doelpunten van Myrthe, Ines en Bo, wisten onze meiden een ruststand van maar liefst 14-0 neer te zetten. Met een ontspannen gevoel gingen we op weg naar de kleedkamer. In de rust viel er voor ons als leiders weinig te zeggen, het voetbal dat we zagen was super! De meiden zelf vonden nog een uitdaging, ze wilden graag de 22 doelpunten halen. Daarmee zouden ze dan de grootste overwinning uit de afgelopen seizoenen als team behalen.

In de 2e helft werd er wat met de posities in het veld geschoven. Elisa wist hier al heel snel dankbaar gebruik van te maken en scoorde de 15-0. Het voetbal in de 2e helft was wat minder aantrekkelijk, maar dat was ook logisch, want de concentratie was weg. De meiden zaten met hun gedachten al bij een flink bord patat dat voor hun klaar zou staan in de kantine. Winsum was er alles aan gelegen om de stand niet verder op te laten lopen en dat was ook te zien. De meiden werden flink op gejut door hun leider en dat wierp zijn vruchten af. De meiden van Winsum waren feller dan in de 1e helft en hun keepster wist met veel reddingen de schade enigszins te beperken. Ze wisten uit een vrije trap nog een doelpunt te scoren. De vreugde was groot en dat mag ook, want ze waren van die vervelende nul af. In de 2e helft vond ook nog een bijzondere wissel plaats; Maeve verving Amarin op doel. Zodoende kon Amarin ook nog even voetballen. Onze keepster Amarin wist de stand op 19-1 te zetten. Doelpunt nummer 20 en 21 volgden snel daarna, maar nummer 22 hadden we nodig om tot de grootste uitslag te komen. Janine, die vorige week nog 5x scoorde en vandaag ook weer een uitstekende wedstrijd neerzette, had deze wedstrijd gewoon pech met de afwerking op doel. Gelukkig wist zij ook haar dik verdiende doelpunt te maken en het team zodoende de zo graag behaalde 22 doelpunten te bezorgen. Het feest kon beginnen! De muziek aan en de felicitaties in ontvangst nemen. Een bloemetje van Maja en de traditionele rode roos van oma Kroeze werden door de meiden in ontvangst genomen. Na een ere rondje over het kunstgrasveld kwamen we terecht in een mooi versierde kleedkamer, bedankt Idet en Annet! De champagne open, muziek aan en wat lekkers erbij; de meiden genoten!

De competitie is hierbij afgelopen en we kunnen ons gaan klaarmaken voor de bekerfinale op 10 juni. Meiden gefeliciteerd met jullie 5e kampioenschap!

Steven

20 mei 2017 08:45 competitie 2016-2017