Grijpskerk MO13-1 – Roden MO13-1

img_20161203_190934

VV Grijpskerk- VV Roden 12-0

Afgelopen zaterdag stonden we klaar voor alweer de laatste competitie wedstrijd van dit seizoen; een thuiswedstrijd tegen VV Roden. Bij ons was het team compleet met 11 spelers en Roden was ook met het complete team gekomen, met maar liefst 14 spelers! Besloten werd om 8 tegen 8 te spelen. In de kleedkamer nog even de meiden toegesproken, de laatste wedstrijd van het seizoen, nog even 1 keer knallen!

Om negen uur het fluitsignaal. Grijpskerk begon fanatiek, maar Roden zat er ook gelijk bovenop. Ze waren hier duidelijk niet naar toe gekomen om tegen een flinke nederlaag aan te lopen. Grijpskerk had hier toch wel wat moeite mee, de passes kwamen niet goed aan, de zijkanten werden niet goed genoeg benut en duels werden niet goed aangegaan. Desondanks was Grijpskerk duidelijk de betere partij en de kansen waren er dan ook wel, maar het vizier stond bij onze meiden nog niet op scherp. Veel ballen naast of over of net iets te slap ingeschoten. Doordat we 8 tegen 8 speelden, waren de ruimtes op het veld een stuk kleiner en we liepen ons dan ook regelmatig vast op het stug verdedigende Roden. Uiteindelijk was het Myrthe die Grijpskerk op 1-0 zette, dit was na ongeveer 15 minuten spelen en dat zijn we niet gewend! Meestal hebben we dan al een doelpunt of 3!

Na het 1e doelpunt kwam er wat meer lijn in het spel van Grijpskerk, er ontstonden nog meer kansen waarvan Marit, die vandaag een uitstekende wedstrijd speelde, de 2-0 binnen schoot; dik verdiend meid! Omdat Roden vol op de verdediging speelde en de bal bij Grijpskerk niet snel genoeg rond ging, leek het allemaal wat minder dan we normaal te zien krijgen. Dit was iets wat de meiden zelf ook opviel en dat is een goed teken. Het was absoluut geen slechte 1e helft, maar er ging iets teveel mis. Gelukkig was het Bo die de rust stand op 3-0 wist te zetten.

In de rust hebben we de 1e helft doorgesproken. We waren het erover eens dat dit veel beter kon, meer de bal via de flanken, sneller de bal rond spelen en meer de diepte zoeken waren onder andere een aantal tips die voorbij kwamen. Terwijl wij alles aan het doorspreken waren, brak er een feest in de kleedkamer van Roden uit. Dit was in onze kleedkamer duidelijk te horen en had alles te maken met het resultaat wat Roden op dit moment had neergezet, want ze stonden namelijk met maar 3-0 achter tegen de kampioen! Dit viel echter wel rauw op het dak van onze meiden en ze werden hierdoor nog meer gebrand om los te gaan in de 2e helft! We waren van plan om de ouders en familie die er ruimschoots aanwezig waren een geweldige 2e helft te laten zien. Direct na het fluitsignaal viel de agressiviteit van onze meiden op, elk duel werd zowat gewonnen. De bal werd snel rond gespeeld, met Janine als spelverdeler, die onze speelsters weer van geniale passes wist te voorzien. Onze meiden lieten zien waarom zij nou de kampioen zijn met prachtig spel, de mooiste combinaties en passes werd Roden weggespeeld. Dit onder toeziend oog van de vele toeschouwers die dit wel wisten te waarderen, afgaand van het applaus dat ze de 2e helft meermaals kregen, en terecht want meiden, wat waren jullie weer heerlijk aan het voetballen!! Dit resulteerde uiteindelijk in maar liefst 8 doelpunten in de 2e helft. Waarvan het laatste doelpunt, nummer 12 door Ines werd gescoord, een dik verdiend doelpunt voor al het werk wat jij weer verricht hebt deze wedstrijd!

De verdediging en natuurlijk onze keepster wisten de nul te houden deze wedstrijd. Daarmee komt het doelsaldo van ons wat betreft de tegendoelpunten te staan op 6 in 10 wedstrijden. Het aantal doelpunten wat we hebben weten te scoren komt op een duizelingwekkend aantal van 134! Petje af meiden, een prestatie op topniveau!

Na de wedstrijd kregen we een luid applaus van het publiek en was het tijd om de felicitaties in ontvangst te nemen. We werden weer verrast met een bloemetje van oma Kroeze, iets wat een traditie aan het worden is. Hiervoor onze dank, we hopen dit natuurlijk nog vaak mee te mogen maken. Ook Maja (de moeder van Lieke) verraste ons met een bloemetje, ook erg bedankt hiervoor. Eenmaal in de kleedkamer werden we nogmaals verrast, de kleedkamer was compleet versierd en de champagne stond klaar! Het feest kon beginnen! In de kantine genoten de meiden van een drankje en een bord patat. Van Klaas kregen ze een medaille uitgereikt, die mocht natuurlijk niet ontbreken! Bedankt hiervoor! Een foto van de prachtige medaille is terug te vinden op onze teampagina(en boven dit verslag).

Ik wil alle ouders bedanken voor wat ze weer betekend hebben voor het team dit seizoen. Een speciaal bedankje nog voor opa de Jong, die alle uitwedstrijden is mee geweest om als chauffeur te fungeren en zelfs alle thuiswedstrijden is komen kijken, een trouwe supporter zo onderhand!

En meiden bedankt voor weer een geweldig seizoen. Jullie groeien steeds meer en dat is geweldig om te zien. Na de winterstop mogen jullie weer jullie kunsten laten zien in het vervolg van de beker en de start van een nieuwe competitie. Ik heb er in ieder geval nu alweer zin in!

Steven

3 december 2016 09:00 competitie 2016-2017