Grijpskerk MO13-1 – Corenos MO13-1

result

VV Grijpskerk MO13-1 – Corenos MO13-1

Afgelopen zaterdag moesten wij aantreden tegen Corenos, de 1e wedstrijd in de voorjaarscompetitie. Wij hebben 1 keer eerder tegen Corenos gespeeld, dit was voor de winterstop en ging om een bekerwedstrijd. We hebben toen met 0-2 gewonnen. Makkelijk ging dit toen echter niet, want Corenos bleek een stug team te zijn. Ze zijn erg verdedigend en af en toe was daar een gevaarlijke uitbraak van hun spits.

We wisten dus ongeveer wat ons vandaag te wachten stond. Afgelopen zaterdag wisten we de bekerwedstrijd tegen Zuidhorn te winnen, alhoewel het  het voetbal toen nogal te wensen over liet. Dit moesten we vandaag wel op orde hebben, fouten zouden vandaag waarschijnlijk afgestraft worden door Corenos.

Anouk was vandaag afwezig, verder hadden we de selectie helemaal compleet. Alhoewel Myrthe ziek was, wilde ze vandaag toch graag voetballen.

Het weer was gelukkig nog goed, het was droog en een beetje frisjes, maar toch geen weer om met een muts op te voetballen. Het was mij opgevallen dat Janine de wedstrijd begon met een muts op, hier later meer over..

De aftrap werd genomen door Grijpskerk, de bal werd al snel lekker rond gespeeld, de zijkanten werden goed gevonden en Grijpskerk speelde lekker fris. Kleine kansjes ontstonden, maar de grote kansen ontbraken. Dit kwam omdat Corenos feller in de duels was achterin. De verdediging van Corenos stond goed en het was moeilijk daar doorheen te komen. De meiden wisten vooral via de zijkanten goed door te komen en de voorzetten werden weer rijkelijk aan onze aanvallers gegeven. De kansen werden groter, maar nog niet doeltreffend.

Ondertussen was Esther langs de lijn verschenen om even te vertellen waarom Janine met een muts op speelde.  Janine bleek een flinke oorontsteking te hebben, die ondanks een kuur van de dokter niet onder controle te krijgen was. Erg pijnlijk, maar ze had gezegd dat ze absoluut wilde voetballen. Al snel bleek dat dit niet makkelijk ging, want Janine kwam al snel naar de kant omdat het niet ging. Snel een dikke jas aan en eerst maar even warm worden. Tegelijk met Janine kwam Myrthe er ook bij, want haar maagpijn speelde op, het begon erg gezellig te worden in onze ziekenboeg..

De meiden in het veld speelden vrolijk verder. Een enkele uitbraak van Corenos werd al snel onschadelijk gemaakt door onze verdedigers en anders was Amarin daar om op tijd de bal te onderscheppen. Janine en Myrthe waren weer in het veld gekomen.

Janine bewees al snel haar waarde en nam een uitstekende corner, waarna Elisa zeer behendig in het doel schoot. Een hele eer voor Elisa, want het 1e competitiedoelpunt van ons team was een feit! Het doelpunt maakte heel was los bij Grijpskerk, want het voetbal ging veel gemakkelijker, er werd feller gespeeld en Corenos stond onder grote druk. Janine voorzag Ines van een goede pass, Ines rondde koelbloedig af: 2-0! Dit was ook de rust stand, maar 5-0 of 6-0 had ook niet misstaan, want die kansen hebben we zeker gekregen.

In de rust hebben we afgesproken de bal sneller rond te laten gaan, de duels wat feller in te gaan en wat verder naar voren te gaan spelen. Ines meldde zich bij de ziekenboeg, want ze gaf aan dat haar knie weer begon op te spelen.. Ze zou aangeven wanneer het niet meer zou gaan.

De 2e helft was eigenlijk een kopie van de wedstrijd tegen Zuidhorn van vorige week. Grijpskerk veel aan de bal met bij tijden weer het heerlijke voetbal van afgelopen seizoen. Corenos stond voortdurend onder grote druk en met af en toe een uitbraak zat er voor hun niet meer in. Wij kregen nog wel de nodige kansen, maar doeltreffend waren wij ook niet meer. De eindstand bleef 2-0.

Het mag duidelijk zijn dat we in een competitie zitten die beter bij ons past met mooie, sterke tegenstanders. In deze competitie zal er elke wedstrijd alles gegeven moeten worden. Ik verwacht geen enorme uitslagen meer, maar juist wedstrijden die bij ons niveau passen. Een uitdaging voor dit team.

Ik wil nog wel vermelden dat dit team afgelopen seizoen en ook weer dit seizoen te maken heeft met blessures en ziektes, maar de wilskracht van deze meiden is enorm groot. Om bijvoorbeeld met een dubbele oorontsteking te gaan voetballen zegt genoeg, dit geldt ook voor de andere meiden, want ze gaan tot het uiterste! En mocht het zo zijn dat ze toch uitgevallen zijn, dan zijn de andere meiden moeiteloos in staat om de posities over te nemen. Petje af hoor meiden!

Volgende week zaterdag de thuiswedstrijd tegen Stadskanaal.

Steven

25 februari 2017 08:45 competitie 2016-2017