Grijpskerk E1 – VVK E1

E1 zet belangrijke stap naar kampioenschap

Na een zinderende wedstrijd op de eigen Enk sleepte E1 tegen directe concurrent VVK E1 op het laatste moment de zo felbegeerde overwinning uit het vuur.  Daarmee zette het een belangrijke stap op weg naar het kampioenschap. Als in de doordeweekse wedstrijd op woensdag 16 december tegen TLC gewonnen wordt, dan is de VV Grijpskerk weer een kampioen rijker.

Het was er op of er onder voor E1. Er moest gewonnen worden tegen VVK. Beide ploegen hadden vooraf 24 punten uit 9 wedstrijden en daarmee nog kans om koploper Aduard te achterhalen. De publieke belangstelling was groot. Opa’s, oma’s, ouders, de vrienden van E2 omringden het veld. Zelfs de leider van Aduard E1 had de moeite gedaan om naar de Enk te komen om te kijken hoe de achtervolgers het er af zouden brengen.
Om 9 uur zagen en hoorden zij leidsman Roorda fluiten voor het begin van de wedstrijd. Al snel werd duidelijk dat het vandaag geen makkie zou worden. Grijpskerk voetbalde verzorgd en had iets meer balbezit, VVK probeerde vooral via hun beste speler voor dreiging te zorgen. Deze dreiging werd goed geneutraliseerd door Jesse Dijkema en Tom Borger, toch bleef het uitkijken. Grijpskerk opende de score. Joost Hazenberg kwam goed door over rechts en vond met een lage voorzet zijn broertje Hugo. Hugo aarzelde niet en knalde met links de bal strak tegen het net: 1-0! Een mooie opsteker. Er volgden zelfs kleine kansen op de 2-0 voor Hugo en Jesse. Deze werden niet verzilverd en zo bleef de marge smal. Na een ruim kwartier kantelde het spelbeeld wat. Dat was grotendeels te danken aan de sterspeler van VVK. Deze Delano eiste steeds vaker de bal op en dan was het direct billen knijpen. Tot teleurstelling van alles wat rood-wit een warm hart toedroeg tekende hij voor de gelijkmaker. Grijpskerk wankelde even, want niet lang na de gelijkmaker slalomde hij weer door de Grijpskerker verdediging en was het aan Sem Visser te danken dat Grijpskerk niet op achterstand kwam. Met een magistrale reflex tikte Sem het schot van Delano op de lat. Na 25 minuten floot de prima leidende Nico voor de rust.
Na de rust pakte Grijpskerk de draad weer goed op. De beste kans was voor Coen Groeneveld. Hij werd mooi vrijgespeeld voor de keeper, maar de schuiver van Coen ging net voorlangs. Aan de andere kant ook wat speldenprikken van VVK en zo bleef het ongekend spannend aan de Enk. Aan een gelijkspel hadden beide teams niets en dus bleven beide teams de aanval zoeken. Met nog geen 10 minuten meer op de klok een grote kans voor Grijpskerk. Tot drie keer toe belande de bal op de paal, maar uiteindelijk geen goal. Uit de counter een grote kans voor VVK, maar gelukkig ook hier geen goal. Zo bleef het spannend en leek de wedstrijd te eindigen in een gelijkspel. Aanvoerder Joost dacht hier echter anders over. Hij ontving op links de bal van Jesse. Joost passeerde zijn directe tegenstander en dreef de bal op ter hoogte van de achterlijn. In plaats van voor te schieten zag hij een minuscuul gaatje in de verre hoek en koos er voor om de bal in dat gaatje te schieten. De bal plofte prachtig in de hoek en liet heel Grijpskerk hartstochtelijk juichen. 2-1! en was het niet al zo’n beetje tijd nu? Er werd nog wel afgetrapt, maar in de resterende minuut kwam Grijpskerk niet meer in de problemen. Na het eindsignaal grote ontlading bij de spelers van Grijpskerk en groot verdriet bij het sportieve VVK.
Wat een prachtige wedstrijd zo in de vroegte op de Enk en wat kan sport dan mooi zijn. Grijpskerk E1 kan zich opmaken voor de wedstrijd tegen TLC. Woensdagavond 16 december om 18 uur op de eigen Enk. Bij winst is het kampioen.  Komt allen!

12 december 2015 09:00 competitie 2015-2016