Grijpskerk E1 – GVAV-Rapiditas E5

E1 goed van start in de competitie Afgelopen zaterdag stond de eerste competitiewedstrijd van de E1 tegen GVAV Rapiditas op de rol. Om kwart voor negen liet scheidsrechter de bal rollen op het nog wat natte maar ook prima te bespelen tweede veld. Deze keer zonder Coen, die een weekendje weg vierde in de groene velden rondom Pesse. E1 startte met prima verzorgd voetbal. Uit een aantal mooie aanvallen werd niet gescoord. Uit een stilstaande situatie lukte het wel: Joost schoot zijn vrije trap mooi binnen. Deze 1-0 gaf de roodhemden nog meer moed. Onze rots in de branding Tom durfde het zelfs aan om mee op te schuiven en het van afstand te proberen. Zijn bekeken knal deed het net bollen: 2-0. Grijpskerk ging onverdroten door. Uit een mooie aanval over rechts zette Wouter voor. DJ stond goed opgesteld bij de tweede paal en zijn intikker betekende 3-0. GVAV kwam er nauwelijks aan te pas. De stadjes waren technisch vaardig maar schoten vooral fysiek te kort. Tom probeerde het even later nog eens van afstand. Zijn hoge boogbal eindigde precies onder de lat. Opa en oma Veenkamp glunderden van trots: 4-0! Wat een weelde in de eerste competitiewedstrijd. Vlak voor rust scoorde GVAV tegen. Een mooie knal in de bovenhoek was keeper Sem net te machtig. Er werd gerust met een 4-1 voorsprong. Na de rust, met Jesse op doel en Sem dus in het veld, duurde het even voor er weer gescoord werd. Grijpskerk was nog wat zoekende en GVAV wilde wel maar kwam gewoonweg tekort. Hugo gaf het goed voorbeeld door een mooie aanval over links te verzilveren tot doelpunt. Niet lang daarna scoorde hugo wederom met een lage schuiver in de hoek. Grijpskerk had de smaak van het scoren te pakken en voetbalde prima door. Wouter, alhoewel hij laat op bed lag door een feestje, mocht ook zijn duit in het zakje doen. Na mooi voorbereidend werk van Joost verschalkte hij de keeper: 7-1. Het slotakkoord was voor Hugo. Hij brak door en zijn schot in de verre hoek betekende 8-1 en een hattrick. Even leek het nog 9-1 te worden, maar DJ zag kans om een uitgelezen buitenkansje net naast de verkeerde kant van de paal te plaatsen. Scheids Ronald blies kort daarna voor het einde van een sportieve wedstrijd. 3 punten, maar wat vooral belangrijk was dat het samenspel van E1 er goed uitzag vandaag. Het biedt goede hoop voor de rest van de competitie.

12 september 2015 08:45 competitie 2015-2016