Grijpskerk 1 – Friese Boys 1

De belangrijkste opdracht van de wedstrijd was: drie punten halen. Dat is gelukt.

In de eerste helft gingen de ploegen gelijk op. De Friese Boys speelden veel beter dan hun positie op de ranglijst voorspelde. Hun combinaties waren aardig. Toch had Grijpskerk het veldoverwicht. Van de drie tot vier grote Grijpskerker kansen hadden er wel een paar in gemogen. Al met al zag het er bij beide partijen wat mat uit. Vlak voor rust leek het nog mis te gaan voor Grijpskerk, toen de Grijpskerker defensie niet kordaat genoeg ingreep. Het ging net goed. Met 0-0 gingen de heren naar de thee.

In de tweede helft oogde Grijpskerk een stuk actiever en frisser. Het overwicht was er duidelijk voor Grijpskerk. De 1-0 (Teie van der Hoek na een mooie aanval van de Grijpskerker voorhoede was meer dan terecht. Toch wist Grijpskerk het karwei niet voortijdig af te maken. In de laatste 10 minuten drukten Friese Boys terug. Grijpskerk leek het heft uit handen te geven. Maar de Friese Boys bleven onmachtig.

De drie punten bleven geheel terecht in Grijpskerk.

17 oktober 2015 14:30 competitie 2015-2016