Grijpskerk 1 – Anjum 1

Er is een oude voetbalwet: als je ook wint als je niet goed speelt, kom je ver. Hopelijk geldt die wet nog steeds.

Bij Grijpskerk zijn zo’n zes vaste waarden geblesseerd.

In de eerste helft speelde Grijpskerk helemaal niet goed. De combinaties kwamen zelden aan en er werd vaak naar de foute kleur gespeeld.

Gelukkig voor de gastheren speelde Anjum ook niet goed. Toch begon Anjum een beetje feller. Het was logisch dat Grijpskerk op 0-1 achterstand kwam. Een Anjummer maakte hands in zijn strafschopgebied. De strafschop was terecht. De tweede gele kaart voor de gast was echter zwaar gestraft. Anjum moest met 10 man verder en Geert de Vries benutte de strafschop voortreffelijk. Met 1-1 ging men aan de thee.

In de tweede helft was het aanvankelijk niet te merken dat de Grijpskerkers met een man meer speelden. Het was overigens wel de grote verdienste van de smalruggen dat zij met veel inzet hard bleven werken. Uiteindelijk wisten zij het verzet van de Anjummers te breken. De toeschouwers werden alsnog getrakteerd op enkele fraaie doelpunten van Sietze Jager, Jarno Eeuwema (na een fraaie solo) en twee keer Geert de Vries.

Een compliment dus voor het harde werken en volhouden van de thuisploeg!

7 november 2015 14:30 competitie 2015-2016