Drogeham MD1 – Grijpskerk MD1

Verslag van de bekerwedstrijd Drogeham MD1 - Grijpskerk MD1

Eclatant, maar ook gênant

Woeste blikken… en paraplus dreigend ten Hemel geheven. Opgeblazen borstkassen en agressieve krachttermen over en weer. Gebalde vuisten zelfs, klaar om uit te halen. Wat een gênante vertoning zeg, daar in Drogeham. Kwam het door het broeierige weer? Of de elektrisch geladen lucht? Hoe het ook zij: wat ontspoorde de wedstrijd tussen de D1 meiden van Drogeham en Grijpskerk op een vreselijke manier. Niet op het veld hoor. De meiden waren wat dat betreft een stuk wijzer dan de volwassenen langs de lijn. Natuurlijk, het was hard. En ja, de scheidsrechter floot niet altijd even gelukkig. Maar in tegenstelling tot de mensen langs de lijn, raakten de meiden van beide teams daardoor niet van slag. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 0-11. Eclatant, maar toch ook gênant. Want wat er na het laatste fluitsignaal langs de lijn gebeurde was beslist onsmakelijk en onverkwikkelijk. Dit verdienden de meiden niet. Je zou bijna vergeten hoe geweldig ze andermaal speelden! Ines scoorde vijf keer, Bo drie, Janine twee en Myrthe eenmaal. Maar belangrijker dan dat: het team liet zien dat het de goede vorm van vorig seizoen had weten vast te houden. Wat ging de bal weer ouderwets snel rond, wat was het positiespel weer verzorgd en wat was het weer heerlijk om de passie en gedrevenheid van dit team te ervaren. Dikke complimenten voor alle speelsters!

Frans

IMG-20150831-WA0002