Corenos MO13-1 – Grijpskerk MO13-1

corenos uit

Corenos MO13-1 – VV Grijpskerk MO13-1

Op een heerlijk zonnige zaterdagochtend op weg naar Roodeschool voor de derde competitiewedstrijd tegen Corenos. Twee weken geleden waren zij ook al onze tegenstander, deze wedstrijd werd toen winnend afgesloten met 2-0. Vandaag werd er meer tegenstand van Corenos verwacht. Aangezien ze vorige week ook hun wedstrijd hadden verloren, moesten ze vandaag winnen om mee te komen in de competitie.

Iedereen was vandaag aanwezig en fit. Voor de wedstrijd aan heb ik de verdediging duidelijk gemaakt dat ze rekening moesten houden met de lange ballen van Corenos. Dit is vooral hun speelwijze: sterk verdedigend en met lange ballen hun spitsen bereiken.

Grijpskerk begon de wedstrijd erg goed, aanvallen werden snel en goed opgezet met wat kleine kansen tot gevolg. De toon was gezet door de meiden. Corenos probeerde onder de druk van Grijpskerk uit te voetballen. Dit lukte niet, want het middenveld van Grijpskerk zat er bovenop. De aanvallen verliepen snel en soepel over de zijkanten, er werden verscheidene voorzetten gegeven, balletjes werden keurig terug gelegd en er kwamen steeds meer kansen om te scoren. Soms hele grote kansen, maar het vizier om te scoren stond duidelijk niet op scherp. Hoog over, net naast of gewoon uitstekend keeperswerk van de keepster van Corenos stonden het openingsdoelpunt in de weg. Wat je dan vaak ziet, is dat de verdedigende partij dan juist wel een doelpunt scoort. Zover kwam het gelukkig niet, maar Corenos werd wel gevaarlijker door hun fysiek sterke spits. De verdediging van ons wist dit soms maar net op tij onschadelijk te maken. Het werd tijd om er een schepje bovenop te doen. Wat feller de duels ingaan, want dit was onnodig. Na een minuut of 10 was het Myrthe die de 0-1 binnenschoot. Dik verdiend en eindelijk gescoord! De opluchting was groot bij de meiden en dit was te zien in het vervolg van de wedstrijd.

De meiden speelden makkelijker de bal rond en de speelsters wisten elkaar beter te vinden. Het was Anouk die de 0-2 binnenschoot. Wel via een speelster van Corenos, we hadden het kunnen noteren als een eigen doelpunt, maar dat doen we niet want Anouk verdient dit doelpunt. Met haar instelling is het haar gelukt om zich bijna moeiteloos aan te passen in dit team, want zo lang zit Anouk nog niet op voetbal. Erg knap Anouk!

Ines wist ons voor rust nog op een comfortabele 0-3 te zetten. In de rust was het even tijd om op adem te komen en de 1e helft te bespreken. De verdediging van ons speelde op 1 lijn, dit bleek soms toch wat gevaarlijke situaties op te leveren. Besloten werd om 1 verdediger wat verder naar achteren te zetten. Verder hebben we de aanvallen besproken die soms net te lang doorgingen waardoor er toch wat mogelijkheden om de score uit te breiden verloren gingen. Het vizier moest op scherp komen te staan! Ja, ja, er werd concentratie geëist. Verder verliep de 1e helft erg goed, het was duidelijk dat wij het voor het zeggen hadden op het veld. Dat je dit team met een missie de 2e helft in kan sturen, werd al snel duidelijk.

Met geweldig voetbal werd Corenos weggespeeld, het doel werd bestookt met schoten. Duels werden nog meer dan in de 1e helft gewonnen. Aanvallen verliepen snel en doeltreffend. Met een eindstand van 0-9 mag het duidelijk zijn dat dit team alles heeft gegeven tegen een toch lastig verdedigend team.

Wat er nog opviel in de 2e helft, afgezien van het feit dat jullie de toeschouwers heel aantrekkelijk voetbal hebben laten zien, was dat Corenos er nog alles aan probeerde te doen om in ieder geval van de nul af te komen. Het was Amarin die met een katachtige reflex haar doel leeg wist te houden.

Maeve wist na vorige week 2 assists gegeven te hebben vandaag doel te treffen, met een fantastisch afstandsschot wist zij de keepster van Corenos te verrassen. Vandaag hebben jullie laten zien er fysiek ook wat van te kunnen, jullie hebben als een hecht team gevoetbald. Het was weer een teamprestatie, maar ik wil er dit keer toch 1 speelster uit halen, die een extra complimentje verdiend en dat is Janine. Jij hebt weer laten zien dat jij een uitstekende middenvelder bent.  Met jouw inzicht, doorzettingsvermogen, techniek, enz. heerste jij vandaag op het middenveld!

Meiden gefeliciteerd!

Steven