Succesvolle kennismaking met voetbal

Via Sport en Cultuur Westerkwartier konden kinderen uit de omgeving van Grijpskerk kennis maken met voetbal. Op woensdag 26 oktober kwamen zes kinderen bij onze vereniging op bezoek om te kijken of voetbal misschien hun sport is.

Onze voetbalvereniging is op verschillende manieren betrokken bij Sport en Cultuur Westerkwartier. Zo is onze club regelmatig gesprekspartner bij het ‘Lokaal Sportakkoord’ en probeert de verenigingen ook op andere manieren te laten zien welke maatschappelijke rol zij vervult in onze omgeving.

Onlangs is op initiatief van de gemeente Westerkwartier, Sociaal werk ‘de Schans’ en Huis voor de Sport Groningen een kennismakingsevenement georganiseerd. Zes kinderen uit de omgeving van Grijpskerk hebben zich daarvoor aangemeld. Deze kinderen konden kosteloos op een hele laagdrempelige manier kennismaken met voetbal. Daaraan wilde VV Grijpskerk graag haar steentje bijdragen. De zes deelnemers waren erg enthousiast over de training die ze kregen. Wie weet sluiten enkele van deze kinderen in de nabije toekomst aan bij onze club.