Informatieavond scheidsrechters en spelbegeleiders

Datum Tijd
25 augustus 2022 19:30

Informatieavond spelbegeleiders en scheidsrechters

Voetbal is een vrij simpel spel: twee teams nemen het tegen elkaar op, waarbij het belangrijk is om één doelpunt meer te maken dan je tegenstander. Belangrijk daarbij is de rol van de scheidsrechter. Zonder scheidsrechter kan er niet in clubverband worden gevoetbald. Daarom is VV Grijpskerk voortdurend op zoek naar scheidsrechters. De scheidsrechterscommissie organiseert daarom donderdag 25 augustus een informatie-avond.

Scheidsrechter of spelbegeleider?

Gemakshalve wordt iedere leidsman of- vrouw een scheidsrechter genoemd. Toch moet bij de jeugd tot 12 jaar (kleine velden) worden gesproken over een spelbegeleider. De spelbegeleider houdt in of langs het veld toezicht op het spel en doet dat vooral door positief en enthousiast aanwezig te zijn. Het doel is de kinderen de ruimte te geven om lekker te kunnen voetballen. Uiteraard is toezicht nodig, maar het gaat vooral om de spelers enthousiast te houden door op een positieve manier bezig te zijn. Vanaf de oudere jeugd krijgt de scheidsrechter een prominentere rol bepaald hoe het spel gespeeld wordt.

Voetbalvereniging Grijpskerk is voor het aankomende seizoen op zoek naar scheidsrechters en spelbegeleiders. Als spelbegeleider voor de jongste jeugd moet je minimaal 12 jaar oud zijn. Als je de oudere jeugd of de senioren ‘fluit’ is het raadzaam om minimaal 16 jaar te zijn. De club juicht het toe als ook meisjes of vrouwen hun interesse tonen als scheidsrechter of spelbegeleider.

Nieuwsgierig?

Donderdag 25 augustus om 19.30 uur organiseert de club een scheidsrechtersavond voor huidige en mogelijk toekomstige spelbegeleiders en scheidsrechters. Iedereen die nieuwsgierig is, is welkom. Wil je meer weten? Neem dan contact op met John Schaaphok (06-45502560), coördinator van de scheidsrechters van VV Grijpskerk.

Voetbal is vrij simpel: twee teams, een bal, twee doelen en een scheidsrechter. Ontbreekt het aan een van deze elementen, dan kan er niet gevoetbald worden.