Bert Klunder Trofee voor Piet Boomsma

InGrijpskerk bericht: “Piet Boomsma uit Emmen heeft zaterdag de Bert Klunder Trofee in ontvangst mogen nemen. De oud-inwoner van Niezijl ontving de trofee vanwege zijn grote verdiensten voor de voetbalvereniging Grijpskerk. Hij was tientallen jaren als speler, elftalleider, bestuurslid en archivaris actief voor de club, en droeg bij aan een goed reilen en zeilen van alles wat zich afspeelde rondom het complex in sportpark De Enk.
De Bert Klunder Trofee is ingesteld ter nagedachtenis aan de vorig jaar overleden Bert Klunder, oud-keeper van Grijpskerk 1 en bij leven in vele rollen en functies aan de vereniging verbonden. De onderscheiding bestaat uit een kunstwerk, een slagroomtaart in de vorm van een plus (positiviteit, meerwaarde) en een worstenpakket dat de 5 olympische ringen (sportiviteit) symboliseert. Hij is bedoeld voor personen die zich uitzonderlijk hebben ingezet of buitengewone prestaties hebben geleverd voor de voetbalvereniging Grijpskerk, en wordt maximaal eens per jaar uitgereikt.
Het is de tweede keer dat de Bert Klunder Trofee is uitgereikt. In 2018 ging deze naar Harry Boonstra.”

Piet staat op de foto rechts.