Rinie Jurna en vv Grijpskerk gaan door

Het bestuur van voetbalvereniging Grijpskerk heeft het contract met hoofdtrainer Rinie Jurna verlengd.

De vereniging en Rinie Jurna hebben de afgelopen jaren stelselmatig gebouwd aan de kwaliteit van de seniorenteams, in het bijzonder van het eerste en tweede elftal. Duidelijk beleid en continuïteit vormen daarvoor belangrijke voorwaarden. Daarom gaan vv Grijpskerk en Jurna met elkaar door.

Rinie Jurna traint nu enkele seizoenen Grijpskerk. Het lopende seizoen is voor hem bij Grijpskerk het eerste dat geen last heeft van coronamaatregelen.

Vóór zijn aanstelling bij vv Grijpskerk was Jurna trainer van het eerste elftal van de zondagsselectie van GRC. Dat promoveerde onder leiding van Jurna van de tweede naar de eerste klasse. Verder trainde Jurna o.m. de jeugd van de toen nog eerstedivisieclub Veendam en was hij hoofdtrainer van Peize (acht jaar) en Harkemase Boys (drie jaar). Naast zijn trainerswerk is hij als sportdocent verbonden aan de sportaccommodatie ACLO (Rijksuniversiteit Groningen) en aan DUO.

Vv Grijpskerk-voorzitter Klaas-Wybo van der Hoek is blij met de contractverlenging met Rinie Jurna: “Jurna is om het zo te zeggen een voetbaldier: een echte vakman. Hij werkt vanuit een duidelijke visie. Bij Grijpskerk loopt best veel jong talent rond en dat moet goed begeleid worden. In die geest geeft Jurna de jeugd van de eigen club echt alle kansen. Rinie Jurna is een trainer die graag jeugd beter maakt. Wij vinden dat hij goed past bij de huidige jonge ploeg van Grijpskerk. Voor ons speelt natuurlijk ook mee dat onder leiding van Rini Jurna goede resultaten worden behaald. We volgen ook de positieve adviezen uit de club.”

Rinie Jurna is ook erg blij met de contractverlenging: “Het is mooi om voor een club met zo’n traditie als Grijpskerk te mogen werken. In het eerste en tweede van Grijpskerk zitten nog vele jonge spelers. We kunnen dus groeien en beter worden. Het eerste en het tweede elftal zijn intussen veel stabieler geworden. Vanuit mijn ervaring kan ik aandacht besteden aan de doorlopende lijn van de jeugd naar de senioren. Het is prachtig om te zien dat de huidige A-B-selectie van Grijpskerk vrijwel geheel uit eigen kweek bestaat. Bovendien is het erg aantrekkelijk dat onze vv Grijpskerk binnenkort de spiksplinter nieuwe accommodatie in gebruik zal nemen. Dat vergroot het spelplezier! ”

Van der Hoek: “Een leuke bijkomstigheid is het dat onze nieuwe hoofdtrainer zelf op hoog niveau heeft gespeeld. Verder past hij goed bij ons dorpse karakter.”

Jurna heeft namelijk bij FC Groningen en SC Heerenveen gespeeld. Ook speelde hij bij Broekster Boys. Hij woont in Bedum.

(Bij de foto: Rinie Jurna (links) en Klaas-Wybo van der Hoek voor de nieuwe accommodatie van vv Grijpskerk)