24 september: Houd rekening met wandelevenement

Zaterdag 24 september vindt een groot wandelevenement plaats door het Westerkwartier. Een deel van dit evenement vindt plaats in en rondom Grijpskerk. Zo is de finish van de ‘Tocht om de Noord’ in sportpark de Enk. Dit kan enige druk opleveren in het park en rondom de voetbalclub. Houd daar rekening mee en kom waar mogelijk lopend of met de fiets naar het voetbalveld.

Naar verwachting zal de drukte een groot deel van de dag plaatsvinden, aangezien de wandelaars mogelijk al eind van de ochtend aankomen. De route van de wandelaars loopt vanaf de Gaarkeuken, over het spoor na de boerderij van Boersma het park in. Via de oostkant van het park lopen wandelaars evenwijdig langs de Stationsstraat naar het basketbalveld. Van daaruit is het eindpunt bij de Bokkediek. Het is de verwachting dat vele wandelaars daarna met de trein Grijpskerk gaan verlaten.

Doordat de wandelaars bij de Bokkediek komen kan daar enige druk ontstaan. De organisatie zet verkeerbegeleiders in.

Het wandelevenement vindt ook zondag plaats. Kijk voor meer informatie op de website van InGrijpskerk.nl.