De jeugd laten voetballen? Jouw hulp is nodig!

We staan aan de vooravond voor een nieuw voetbalseizoen. Waar het rustig lijkt, wordt achter de schermen hard gewerkt om komend voetbalseizoen weer alles op orde te krijgen. Vooral voor de jeugd is het belangrijk om te blijven voetballen. Immers, zij hebben begeleiding nodig en kunnen gewoon niet zelf dingen doen. Daarom heeft de jeugdcommissie hulp nodig. Draag svp een steentje bij.

Gastheren /-vrouwen op zaterdagochtend
Iedere voetbalzaterdag ontvangen we in de ochtend vele jeugdteams. Als vereniging staan we bekend als een gastvrije club. We hechten er daarom ook waarde aan om bezoekende teams op een fijne manier te ontvangen: een warm welkom, een glimlach, het aanbieden van een kop koffie aan de begeleiding en het verwijzen naar de kleedkamers. Als club komen we daarmee, nog zonder een wedstrijd te spelen, met 1-0 voor. Daarom zoeken we een paar mensen die onze gasten dat VV Grijpskerk-gevoel te geven. Onze gastheer of gastvrouw is in de ochtend hét gezicht van onze club.

Voorzitter en coördinator
De jeugdcommissie wil ervoor zorgen dat alles rondom het voetballen voor de kinderen goed is geregeld. Met enkele welwillende vrijwilligers willen we jeugdvoetbal mogelijk maken. Daarbij is zeker het besef dat er best wel eens dingen anders gaan dan vooraf gehoopt, gewild of gewenst. Maar de drijfveer is om kinderen te laten sporten in een fijne, sportieve en veilige omgeving. Met ingang van komend seizoen zoekt de jeugdcommissie een voorzitter. Of eigenlijk een persoon die bij wil dragen aan het verbinden van het jeugdvoetbal in Grijpskerk.

Daarnaast is de jeugdcommissie op zoek naar een coördinator. Een coördinator is het aanspreekpunt voor leiders en trainers van een bepaalde leeftijdsgroep. Bij vragen of suggesties hij/zij de vraagbaak en klankbord.

Een rol spelen in de jeugdcommissie geeft veel voldoening. Voor een jonger iemand is dat een uitstekende manier om aan je CV te werken. Stél je bent bezig met een opleiding of bent net een baan begonnen dan is het héél fijn dat je op je CV hebt staan dat je ‘sociaal of bestuurlijk actief’ bent. Deel uitmaken van de jeugdcommissie is dan een perfecte stap. Er is altijd begeleiding en hulp als het nodig is.

Scheidsrechters of spelbegeleiders
Even heel zwart-wit: zonder scheidsrechter kan er niet gevoetbald worden. Waar bij de jongste jeugd een spelbegeleider vooral ‘het spel begeleidt’ is vanaf de leeftijdscategorie 13 jaar een scheidsrechter nodig. Een spelbegeleider mag je zijn vanaf 12 jaar. Als scheidsrechter heeft het de voorkeur als je minimaal 16 jaar bent. De scheidsrechterscommissie komt graag in contact met mensen die spelbegeleider of scheidsrechter willen zijn. De commissie denkt dat behalve mannen, vooral ook vrouwen een belangrijke rol kunnen spelen als scheidsrechter of spelbegeleider.

Andere rollen in het jeugdvoetbal
Naast bovengenoemde rollen is het ook nodig om op andere plekken vrijwilligers in te kunnen zetten. Denk bijvoorbeeld achter de bar, als leider of als trainer. Of misschien vind je het leuk om op projectbasis mee te denken over de richting die het voetbal voor de jeugd op moet gaan.

Benieuwd of wil je meer informatie? Heb je interesse? Neem eens contact op met mensen van de jeugdcommissie of kom langs op de club. Mail naar jeugd@vvgrijpskerk.nl en we spreken je snel.

Vind je het ook zo fijn dat er een voetbalvereniging is? Dat kinderen in hun woonomgeving kunnen voetballen met vriendjes en leeftijdsgenoten? Zonder de inzet van anderen wordt het lastig jeugdvoetbal mogelijk te maken. Het is daarom eigenlijk niet een vraag, maar een dringend verzoek om mee te helpen.