Nieuwbouw VV Grijpskerk officieel gestart

De bouw van een nieuw kleedkamercomplex met clubgebouw voor voetbalvereniging Grijpskerk is gestart. Wethouder Hielke Westra en voorzitter Klaas Wybo van der Hoek gaven zaterdag 12 februari het officiële startsein voor de bouw. Begin januari was al een deel van het huidige kleedkamercomplex gesloopt om met de herbouw te kunnen beginnen. Met het nieuwe complex kan de voetbalclub weer decennia vooruit.

Schatkist in fundering
De officiële start werd ingeluid door het ondertekenen van een certificaat. Dit certificaat voor de start van de bouw werd in een koker gestopt. In de koker zitten verschillende spullen die een tijdbeeld geven van de club. Gezamenlijk wordt dit in de fundering verwerkt als een schatkist van de club. De schatkist in de fundering heeft daarnaast het symbool van een zaadje van waaruit een nieuw gebouw verrijst. De koker werd door Klaas Wybo van der Hoek in een gegraven gat gegooid, waarna wethouder Westra de koker bedekte met een kraan van aannemer Miedema Bouw.

“Het is de club gegund”
Wethouder Westra: “De voetbalvereniging heeft een belangrijke, maatschappelijke waarde voor het dorp Grijpskerk. Uit onderzoek bleek dat renovatie van het huidige gebouw niet rendabel was. Het is daarom de club, maar ook het dorp gegund dat er een nieuw clubhuis met kleedkamers komt. Voor de leden van nu, maar ook voor de leden van de toekomst.” Klaas Wybo van der Hoek vult aan: “De opdracht voor de nieuwbouw laat zien dat de gemeente waarde hecht aan de rol die wij als club hebben. Dat maakt ons als vereniging trots. Bovendien zijn wij erg content dat de opdracht voor de nieuwbouw is gegund aan Miedema Bouw, een van onze sponsoren en gevestigd in Grijpskerk.”

Eerste steen met leden
De start van de bouw is een belangrijke fase in de realisatie van het nieuwe gebouw. Bij het startsein waren leden van de bouwcommissie, afgevaardigden van de voetbalclub, de aannemer en de gemeente. Vanwege corona kon niet uitgebreid met leden of sponsoren aandacht aan de officiële start worden besteed. Voorzitter Van der Hoek: “We weten niet hoe corona zich verder gaat ontwikkelen, maar we kijken er als bestuur naar uit om op een later moment, richting het voorjaar, de eerste steen samen met onze leden te kunnen leggen. Dat is ook een moment waar we naar uitkijken.”

De komende maanden staan in het teken van de nieuwbouw. Dat betekent dat bezoekers de komende periode overlast kunnen ervaren. Voetbalvereniging Grijpskerk, de aannemer en de gemeente doen er desondanks zoveel mogelijk aan om alle gasten zo goed mogelijk welkom te heten op het voetbalcomplex.