Besluit nieuwbouw vv Grijpskerk

Het bestuur van onze vv Grijpskerk is erg blij met het besluit van de gemeenteraad van Westerkwartier om in 2021 een nieuwe kantine en kleedkamers te bouwen voor onze voetbalvereniging. De tekst hierover in de goedgekeurde begroting van 2021 hebben we hier opgenomen. In dit citaat zijn in dit geval “wij” en “we” het gemeentebestuur:

“Club- kleedaccommodatie VV Grijpskerk

Tijdens het ontwikkelingsproces voor de eerder reeds geplande vervanging van tijdelijke units bij de v.v. Grijpskerk is er in het bestaande club- en kleedgebouw steeds meer scheurvorming waargenomen. Wij hebben hierop een bouwkundig rapport laten maken door een onafhankelijk bureau. De conclusies uit het rapport zijn dat met een minimale investering van € 400.000 het gebouw nog 10 jaar in de lucht kan blijven, maar dat de scheurvorming dan blijft doorzetten en dat ook de energielasten van het bestaande gebouw behoorlijk hoog blijven. Voor een investering van € 1,573 miljoen incl. btw (voorlopige raming) inclusief sloopkosten en tijdelijke voorzieningen, kan er nieuwbouw gepleegd worden die voldoet aan de nieuwste energie en duurzaamheidsrichtlijnen en weer voor de komende 40 jaar mee kan. Gezien beide opties, is nieuwbouw op deze locatie de meest logische en economische voordeligste keuze, kijkend ook naar de lange termijn en maken we daarom deze keuze.”

De vernieuwing van de toplaag van het kunstgrasveld is overigens wel twee jaar uitgesteld (van 2023 naar 2025).