Zaterdag a.s. afsluiting competitie Grijpskerk 1: afscheid Wiebe Loonstra en trainer Jan Faber

Er worden de komende weken door enkele teams nog wel de nodige wedstrijden gespeeld. Grijpskerk 1 sluit zijn seizoen af met een laatste thuiswedstrijd. De tegenstander is SC Twijzel, waar oud-trainer van Grijpskerk Johannes Douma nu de leiding heeft. Na de wedstrijden van zaterdag a.s. is er live muziek en nemen we afscheid van speler Wiebe Loonstra en hoofdtrainer Jan Faber.

Wiebe Loonstra heeft de afgelopen jaren een vast onderdeel uitgemaakt van de kern van de eerste selectie van onze vv Grijpskerk. In het seizoen 2006/2007 sloot hij bij onze hoofdmacht aan, en droeg vervolgens bij aan drie kampioenschappen op rij. Het hoogtepunt was destijds het kampioenschap in 2I (in het seizoen 2008/2009), waarna Wiebe samen met Grijpskerk drie jaar in de 1e klasse wist te spelen (de seizoenen 2009/2010, 2010/2011 en 2011/2012). Ook vertegenwoordigde Wiebe Grijpskerk op het alom bekende Leekstervoetbalgala, waarin ze maar liefst drie keer de finale wisten te halen én in 2007 het toernooi (na een bloedstollende finale) wisten te winnen. Als een van de meest ervaren krachten van de huidige selectie neemt hij komende zaterdag afscheid tegen Twijzel. In totaal wist Wiebe de afgelopen jaren 35 competitiedoelpunten voor ons eerste elftal te maken. Wiebe bedankt!

Wiebe in actie tegen Rijperkerk dit seizoen.

De Leeuwarder trainer Jan Faber heeft de afgelopen twee seizoenen de hoofdmacht van onze vv Grijpskerk geleid. Dat deed hij met verve. Zo wist hij in zijn eerste seizoen met zijn elftal beslag te leggen op de vierde plaats in de 3e klasse B. Dat gebeurde met het op twee-na-hoogste aantal punten voor Grijpskerk in de derde klasse; alleen in de kampioensjaren 1996/1997 en 2007/2008 werden er in de derde klasse meer punten behaald. Bovendien wisten Jan en Grijpskerk het te schoppen tot de tweede knockoutronde van het bekertoernooi, waarin tweedeklasser Pelikaan S te sterk was nadat eerder eersteklasser Winsum werd uitgeschakeld. Dit seizoen heeft de brigade van Jan zich knap herpakt na een moeizame seizoensstart, en zaterdag gaan ze samen op jacht naar plek 7 in de eindstand van de 3e klasse B. Jan viel op door zijn enthousiasme, optimisme en passie voor het voetbal, en dit zal hij zeker meenemen naar zijn nieuwe club AVC. Jan bedankt!

Jan druk coachend tijdens een training.