Grijpskerk F1 door in beker!

Net als eerder op de ochtend de jongens van JO11-1 stootten ook de JO9- 1 door in de beker. In het prachtige Ee werd de plaatselijke VV Oostergo met 2-7 verslagen.  De ruime overwinning kreeg pas in de tweede helft gestalte

Zonder de geblesseerden Mats en Thijmen reisde de equipe van leider Doesburg af naar Ee. Met de leider van Oostergo werd afgesproken om 8 tegen 8 te spelen. Heel verstandig, zo stonden er geen kinderen te blauwbekken langs de kant. De eerste helft ging vrij gelijk op. Marco, nota bene een verdediger, vond als eerste het net. Zijn schot was de dappere keeper van Oostergo te machtig. Oostergo liet zich niet van de kaart brengen en ging op zoek naar de gelijkmaker. Die kwam er ook, een hard schot bij de eerste paal ging er in, ondanks pogingen van Renze Jan en Sven om de bal op de lijn nog te keren. Toch ging Grijpskerk rusten met een voorsprong. Eerst miste Ahron nog een dot van een kans, vrij voor de keeper schoot hij de bal naast het doel. Even later was het Sven die eerst fraai een man uitkapte en zijn maatje Tijs, niet voor het eerst dit seizoen, met een mooie steekbal vond. Tijs wist zich wel raad met dit buitenkansje en schoof de 1-2 binnen. Een mooie opsteker vlak voor de rust.
Even lekker opwarmen en door voor de tweede helft. De tweede helft was duidelijk voor Grijpskerk. Het hield de posities beter in het veld bezet dan Oostergo en ook het samenspel was  nu stukken beter. Tijs scoorde in een mum van tijd 2x en zo stond het zo maar 1-4.  Toen ook Jarik even later de bal hoog en hard binnenknalde was de wedstrijd gespeeld. Oostergo scoorde nog wel een mooie goal (2-5), maar Grijpskerk had het laatste woord. Tijs met zijn vierde en Sven zetten de kers op de taart. Een 2-7 overwinning en door in de beker. Hulde voor de jongens. Zeker ook voor de keeper Renze Jan en de verdedigers Chris en Marco. Zij vormden een sterk blok achterin en stelden de aanvallers in staat om te doen waar ze goed in zijn.  Tot slot ook een pluim voor Thomas, die zich snel en goed aanpast en moeiteloos mee doet in het goede spel van het team.  Door naar de volgende ronde in de beker, we zijn benieuwd!