Grijpskerk E1 ronde verder in de beker!

Op zaterdag 19 november ontvingen de boys van Generaal Martini en zijn adjudant De Vries de fusieclub uit Haulerwijk voor een volgende ronde in de beker. Uit de analyses vooraf bleek dat Haulerwijk het ook erg goed doet in de competitie. Er werd dus een spannende wedstrijd verwacht en dat werd gelukkig bewaarheid.
Met een volledige selectie van 8 man stonden de manschappen klaar en om 8:45 floot scheidsrechter Rik Mollema voor het begin van de wedstrijd. Het spel was gelijkopgaand en wat aftastend van beide kanten. Grijpskerk had meer balbezit en was ook meer dreigend, toch bleef het een tijd 0-0. Dat was mede te danken aan de goede keeper van Haulerwijk.  Vooral zijn redding in tweevoud op een schot van DJ en de rebound van Wim mocht er zijn. Julian Martini brak de ban.
Na goed voorbereidend werk van het soepel opererende duo Hugo en Coen op rechts scoorde hij de 1-0. Grijpskerk speelde goed voetbal en de goal was aanleiding om nog meer gas te even. Het was weer Julian die scoorde. Tom onderschepte de bal met hoofd en gaf de bal aan Julian. Julian passeerde op de voor hem bekende wijze 2 man en wist met links de uiterste verre hoek te vinden: 2-0 en Grijpskerk op rozen. Vlak voor rust had DJ nog een goede kans om 3-0 te maken, zijn schot miste echter de goede richting.  De thee in de pauze smaakte naar meer.
Na rust van het zelfde laken een pak. Grijpskerk zocht met verzorgd spel de aanval, Haulerwijk verdedigde stug en kwam er zelf soms ook dreigend uit. De eerstvolgende goal zou belangrijk zijn. Kreeg Haulerwijk de aansluiting of werd de marge voor Grijpskerk naar een zekere 3 getild. Het laatste was het geval. Wim stuurde Jesse weg, zijn voorzet vond Julian en de keeper was kansloos. 3-0 en het leek gedaan. Haulerwijk gaf zich echter niet gewonnen.  Hugo gooide de boel helemaal in het slot. Het was een goal uit het boekje. Grijpskerk stak in 3 stappen het hele veld over. Wim paste precies in de loop van de diepgaande Jesse, zijn goede trekbal was een prooi voor Hugo. Prachtig voetbal op de toch wat frisse Enk. Tom moest er even geblesseerd af en dat deed zich direct gelden. De rots in de branding werd node gemist bij een prachtige aanval van Haulerwijk die leidde tot een verdiende eretreffer. Gelukkig was het slotakkoord voor Grijpskerk. Hugo was wederom het eindstation na een mooie aanval. 1-5, een mooie en verdiende overwinning.
De felicitaties aan de jongens en leiders van de E1 of JO-11, wat uw voorkeur heeft. Op na de volgende ronde van het bekeravontuur. Met een beetje geluk kan dit talentvolle ploegje ver komen.