Team Grijpskerk MO11-1 wint

BUITENPOST MO11-1– GRIJPSKERK MO11-1 4-9
Het verslag van de leider op Facebook van vv Grijpskerk:
“Het wekkertje rinkeldekinkelde al weer vroeg vanmorgen. Want onze meiden moesten voetballen voor het eerst dit seizoen . We speelden een bekerwedstrijd tegen Buitenpost en de return gaat volgende week zaterdagmorgen plaatsvinden, maar dan bij ons thuis.
De ballen vol met lucht, een tas vol met shirts en de lijfjes vol met moed liepen we richting het veld van sportpark ‘De Swadde’ aldaar.
We waren enigszins sceptisch, Dirk en ik (ondergetekende). Gezien ons jonge team en voor een paar meiden gold onervarenheid, plus dat we vorig jaar tot 2 keer toe hadden verloren van deze blauwe smurfen.
Enfin, de bal is rond, dus er is van alles mogelijk in de voetballerij.We waren nog maar amper begonnen of de eerste lag in het netje. (1-0)
Een paar minuten later de tweede. (2-0)
Oh jee, waar gaat dit heen dachten we, we hadden het al gedacht! niet waar?
We zeiden niks en onze meiden zeiden ook niet zoveel, alleen onze nieuweling Daniëlle zei van:’’ Ik denk dat we dit gaan verliezen’’.
Maar onze meiden hielden de hoofdjes koel, want wat er daarna gebeurde, was zeer verassend en dan druk ik me nog zachtjes uit. De ballen werden afgepakt en de meiden begonnen te combineren en er werd gepasseerd en overgespeeld. Toen scoorde plotsklaps Tessa ( 1-2)
Nou ja, we dachten een incident, kan gebeuren. Maar nik daarvan, we pakten na hun aftrap de bal weer af en het was tik tik tik, Bam! Tessa knalde er weer een in. Tessa dacht: Dit is leuk, wat geeft dat een lekker gevoel, dat scoren.
En we deden er nog een schepje bovenop, want Henny knalde de derde erin. En toen stonden we voor! (2-3) verbazingwekkend!
Onze onervaren verdediging hadden in het begin moeilijk met hun spitsen, want even later scoorde weer een smurfin ( 3-3). Tot dusver een zeer enerverende wedstrijd. Paar minuten voor rust schoot Joyce het bal in het netje. (3-4) een uiterst belangrijke treffer zo vlak voor rust.Het zonnetje lachte ons toe, het beloofde voor ons een heerlijke voetbalmorgen te worden, want we gingen door! Weer een flitsende aanval van ons over alle schijven en wie scoorde er? Jawel, onze Eline tikte de bal met gevoel in (3-5), deze jongste pupil stond telkens voorin op haar goede plek. Geweldig, wat een toppertje!
Daniëlle en Mila, onze nieuwelingen die stonden als rotsen te verdedigen, ze hadden het algauw door. Bal afpakken en naar voren rossen. Met Vera daarachter die de gaten perfect dicht liep, dat werkte prima. En dan met Danique op doel, die met haar verre uittrappen met gemak de middenvelders wist te bereiken, dat is toch een wapen. Want tot drie keer toe was dat het geval waarna er werd gescoord . Het werd ook nog es prijsschieten voor Henny, want ze knalde de een naar de andere bal erin.(3-6), (3-7),(3-8)en (4-9) tussentijds scoorde Buitenpost ook nog een keer.
Kortom, grote ogen, open monden, trotse ouders en vooral blijde pupillen.
Geweldig gespeeld meiden!
En de leider en de trainer? Die hadden het eigenlijk wel verwacht dat we zullen gaan winnen….
Uitslag 4-9, volgende week de return
Wordt vervolgd.”