Competitie-indeling Grijpskerk 1

Het eerste elftal van vv Grijpskerk komt volgend seizoen uit in de 3e klasse C. Na vorig jaar op een achtste plaats te zijn geëindigd  in de voornamelijk Friese 3e klasse B, keert Grijpskerk volgend seizoen terug in de 3e klasse C. Een competitie met veel tegenstanders uit de provincie Groningen.

Maar liefst drie promovendi spelen in het seizoen 2016-2017 in 3C: VV Boerakker, VV Niekerk en VV Helpman. Boerakker werd kampioen in de 4e klasse C en speelt daardoor voor het eerst in de geschiedenis in de 3e klasse. Niekerk was de naaste achtervolger van Boerakker en wist via de nacompetitie te promoveren. Ook de zaterdagafdeling van VV Niekerk mag hierdoor voor het eerst in de 3e klasse uitkomen. Helpman kwam uit in de 4e klasse D en promoveerde via de nacompetitie. In het seizoen 2014-2015 speelde Grijpskerk ook tegen Helpman in 3C.

SV Marum gaat samen met Grijpskerk van de 3e klasse B naar de 3e klasse C, vorig seizoen (en het seizoen daarvoor) waren de wedstrijden tussen Marum en Grijpskerk altijd goed voor veel doelpunten. VV ONR – vorig jaar promotie misgelopen – uit Roden verruilt samen met Veenhuizen de Drents getinte 3e klasse D voor de 3e klasse C. Met SC Loppersum ontmoet Grijpskerk een oude bekende: Lopster-trainer Henk Buikema was drie seizoenen actief bij Grijpskerk.

VV Glimmen is voor Grijpskerk de grote onbekende binnen 3C. In competitieverband hebben deze teams elkaar in de afgelopen 20 jaar nog niet ontmoet. Glimmen is sinds kort een stabiele derde klasser en maakte een paar seizoenen terug een kort uitstapje naar de tweede klasse. Ook HFC’15 is een ‘nieuwe’ tegenstander voor Grijpskerk. HFC’15 is de fusieclub ontstaan uit VV Hoogkerk (zondag) en CSVH (zaterdag) en bestaat sinds het seizoen 2015-2016. CSVH en Grijpskerk kwamen elkaar in het seizoen 1996-1997 voor het laatst tegen in de competitie.

Competitie-indeling 3e klasse C 2016-2017:

Appingedam 1

Boerakker 1