Grijpskerk niet naar gala-avond

Het is Grijpskerk niet gelukt om de gala-avond van het Leekstervoetbalgala te halen. In Poule Q eindigde het team zaterdagmiddag op een derde plaats en dat was net niet genoeg om op 9 januari de gala-avond te spelen.

Vorige week eindigde Grijpskerk op een mooie 2e plaats in poule E, met overwinningen op VV ONR, VV De Lauwers en FC Fochteloo. Alleen SV De Griffioen uit Oosterwolde bleek te sterk en ging samen met Grijpskerk en ONR naar de 2e ronde. In deze ronde werd zaterdag met VEV’67 (Leek), Actief (Eelde) en HFC’15 (Hoogkerk) gespeeld om twee plekken in de gala-avond.

De eerste wedstrijd werd met 3-1 verloren tegen het sterke VEV’67, dat in de eerste ronde alle wedstrijden had gewonnen. Vervolgens werd er met 2-1 gewonnen van HFC’15, waardoor de laatste wedstrijd tegen Actief beslissend werd voor de volgende ronde. Helaas werd deze wedstrijd met 3-2 verloren, waardoor Grijpskerk op een derde plaats eindigde in de poule. HFC’15 zal samen met VEV’67 op de gala-avond mogen aantreden. Eindstand in poule Q:

Team Wedstrijden Punten Voor Tegen Saldo
CVV VEV 67 3 7 12 4 8