VV Grijpskerk 35plus wederom kampioen!!

Net als de collega’s van 45plus werd ook het team van 35plus kampioen in de najaarsreeks. Op de laatste speeldag in Niekerk werd er in de eerste wedstrijd gewonnen van Niekerk met 2-0 door goals van Rick Baar en Peter Pettinga. Omdat Zuidhorn eerder op de avond met 1-0 van Niekerk verloor, was Grijpskerk niet meer in te halen door de achtervolgers. De wedstrijd tegen Zuidhorn deed er niet meer toe en dat was te merken aan de scherpte. Er werd dan ook verloren met 2-0. Na 11 wedstrijden 22 punten en daarmee drie punten meer dan Zuidhorn en vier punten meer dan Niekerk alweer een kampioenschap in de buus voor de succesvolle equipe van speler/leider Tjeerd Hazenberg. Deze keer een kampioenschap van het westerkwartier met allemaal streekgenoten in de poule: FC Grootegast, Niekerk en Zuidhorn. In deze poule was Grootegast duidelijk de mindere. Het verzamelde maar drie punten. Niekerk had een beroerde eerste ronde (0 punten) en dat kwam ze duur te staan na een toch wel indrukwekkende inhaalrace. De stugge Niekerkers, die het fysieke spel niet schuwen, bleken vooral voor Zuidhorn een lastige tegenstander. Zuidhorn bleek een goed voetballende ploeg maar kwam net tekort voor de eindoverwinning. Die ging dus voor de verandering naar Grijpskerk 35plus. In de 11 wedstrijden scoorde Grijpskerk 25 keer. De doelpunten werden gescoord door Tjeerd (8x), Nico (5x), Peter (4x), Rick, Anne en Erik (ieder 2x) Martijn en Thomas. Snuit kreeg in totaal 14 keer een bal om de oren.

Vrijdag werd er nog even gezellig nagezeten Niekerk. Er werd lang gewacht op Van Oostveen en zijn schaal, maar dat wachten bleek vergeefs. 20 november nog een toernooi op de eigen Enk en dan kunnen de schoenen voor 35plus tot het voorjaar weer in het vet. Dan weer op voor een nieuw kampioenschap! Aan het plezier zal het niet liggen.