Indeling 1e elftal bekend

Grijpskerk speelt komend seizoen in een interessante, overwegend Friese competitie, met ook wel een Groninger tintje.
Uit de vierde klasse B zijn maar liefst vier ploegen gepromoveerd:
FC LEO uit Leens, de ploeg werd met overmacht kampioen
Opende eindigde als tweede en mocht ook omhoog
Anjum eindigde als derde, pakte een periode en was in een tweestrijd te sterk voor WTOC, dat daarmee degradeerde naar de 4e klasse
Friese Boys (Kollumerzwaag) eindigde als vierde, wist via de nacompetitie promotie af te dwingen door VIOD uit 3B over twee wedstrijden te verslaan.
We komen twee degradanten tegen:
Kollum redde het niet in 2I, werd 14e en degradeerde rechtstreeks
Rijperkerk eindigde als 12e, kon zich dus handhaven via de nacompetitie, maar ging in de eerste ronde onderuit tegen derde klasser Zwaagwesteinde, dat uiteindelijk op een sensationele manier zelfs promoveerde, maar dat terzijde.
Uit 3C
Marum, een oude bekende dus. De ploeg eindigde als tweede, deed lang mee om het kampioenschap, maar kwam één punt tekort. In de nacompetitie ging het in de eerste ronde al mis, Glimmen was te sterk.
Vorig seizoen in 3B, komend seizoen weer:
FC Grootegast, eindigden als tweede. Onze buren waren de gedoodverfde favoriet, maar ONT bleef ze één puntje voor. Oud Grijpskerk trainer Johannes Douma moet ze dit seizoen wel naar de titel leiden
RWF (Frieschepalen) eindigde als vijfde
SC Stiens eindigde als zesde. Oud trainer van Grijpskerk Marius Hendriks heeft SC Stiens onder zijn hoede
Wykels Hallum eindigde als zevende
Dokkum eindigde als achtste
Rottevalle eindigde als negende
Grijpskerk maakt de veertien teams vol. Grijpskerk eindigde afgelopen seizoen op de elfde plaats in 3C, in de nacompetitie werd thuis gehakt gemaakt van GEO (8 – 1, nogmaals dank Erwin Smit) en was handhaving op derde klas niveau een feit
Jan Riemersma