Jubileumboek VV Grijpskerk in afrondende fase

Vanwege het 75-jarig bestaan van Voetbalvereniging Grijpskerk wordt door twee enthousiastelingen gewerkt aan een jubileumboek over die voetbalclub. De afgelopen maanden waren de schrijvers Arie Meijer en Anthony Hogeveen actief om mooie verhalen en herinneringen aan het papier toe te vertrouwen. Naar verwachting komt het boek nog in mei (de jubileummaand) uit.

Voetbalgeschiedenis Grijpskerk en omstreken

Dat de voetbalvereniging 75 jaar bestaat betekent niet dat er in Grijpskerk en omgeving niet eerder werd gevoetbald. In het jubileumboek is daarom ook aandacht voor voetballen nog voor het ontstaan van de club in 1946. In het boek gaan de schrijvers meerdere tijdperiodes door om de geschiedenis van het voetbal in het dorp uit te diepen.

Ruim 400 namen

In het boek is veel aandacht voor de herinneringen die (oud)leden en andere betrokkenen hebben aan de vereniging. In het boek komen dan ook ruim 400 namen voor van mensen die betrokken zijn of waren bij de club. Daarnaast staan ook voetballers van naam in het boek, waaronder Maradonna, Leo Beenhakker en Tonnie van Leeuwen. Naast de vele artikelen zijn ook diverse foto’s uit het archief afgebeeld.

Uniek aandenken

Het jubileumboek schetst een bijzonder beeld van de voetbalvereniging.  Veel (voormalig) leden zullen verhalen herkennen en via het boek meegenomen worden naar de tijd waarin zij actief of betrokken waren bij de club. Het boek is daarmee een uniek aandenken aan meer dan 75 jaar voetbal in Grijpskerk.

Interesse of bestellen

De uiteindelijke aanschafprijs is nog niet geheel bekend, maar de oplage zal beperkt zijn. Mensen die geïnteresseerd zijn in het boek of het boek sowieso willen bestellen, kunnen hiervoor contact opnemen met de schrijvers. Dat kan via de mailadressen chmeijer020@gmail.com of ahogeveen@hotmail.com.

UPDATE juni 2021 – BOEK BESCHIKBAAR

Het jubileumboek ‘Smalruggen en sluipmoordenaars’ is in juni gepresenteerd. Het eerste exemplaar werd tijdens een live-uitzending bij Radio Noord overhandigd aan voorzitter Klaas-Wybo van der Hoek.

Het boek is te verkrijgen via bovengenoemde mailadres of te bellen of Whatsappen naar 06-12848554. Het boek kost € 17,50 euro per exemplaar.