Zuidhorn MO13-1 – Grijpskerk MO13-1

beker zuidhorn

VV Zuidhorn MO13-1 – VV Grijpskerk MO13-1 0-3

Zaterdag 18 februari 2017, 1e wedstrijd van het nieuwe seizoen. Dit ging om het vervolg van de bekercompetitie.

Door loting waren we gekoppeld aan VV Zuidhorn. Voor ons een bekende tegenstander, omdat we ze het afgelopen seizoen in de competitie hadden en ze twee keer met grote cijfers verslagen hadden. Dit zou dus een tegenstander moeten zijn waar we als team zo overheen zouden lopen. Dit bleek vandaag niet het geval te zijn..

De voorbereiding voor het nieuwe seizoen waren we ruim op tijd gestart, mede dankzij het weer. Met een volledige selectie konden we tegen Zuidhorn spelen, dit was erg fijn, omdat dit er lange tijd niet zo uit zag. Bo-Anne had namelijk haar pols gebroken tijdens de winterstop. Een erg pijnlijke breuk, maar na een periode met gips kreeg zij groen licht van de doktoren om weer te voetballen. Ines had het einde van vorig seizoen een vervelende knie blessure opgelopen, het zag er lange tijd slecht uit. Misschien dat we haar dit seizoen wel een groot gedeelte zouden moeten missen! Dat is iets wat je als leider van dit team liever niet wilt horen..Gelukkig was Ines voldoende hersteld om ook mee te doen tegen Zuidhorn.

Met een aantal kleine pijntjes bij een aantal speelsters begonnen we met de wedstrijd. In verband met de vele wissels bij beide teams hebben we ervoor gekozen 8 tegen 8 te spelen, iets wat achteraf niet bevorderlijk was voor het spel van Grijpskerk. We begonnen zoals altijd fanatiek aan de wedstrijd. Zuidhorn werd flink onder druk gezet, wat resulteerde in de eerste kansjes voor ons. Veelvuldig werd Ines aangespeeld aan de rechterkant. en zoals altijd kwam van haar ook de voorzet hoog voor het doel. Maar onze aanvallers hadden moeite om de bal goed onder controle te krijgen, waardoor er veel kansen verloren gingen. De linkerkant werd te weinig aangespeeld, zodat het voetbal zich het meest op de rechterkant van het veld afspeelde. Zuidhorn kreeg dit door en verplaatste zich ook naar dat gedeelte van het veld. Hierdoor werd het erg vol en dit kwam het voetbal niet ten goede, het werd een beetje chaotisch. Doordat we 8 tegen 8 speelden, was er minder ruimte op het veld. Het werd daardoor moeilijker om onze aanvallers goed aan te spelen. Zuidhorn kwam bij vlagen erg gevaarlijk richting ons doel. Door goed voetbal van de kleine middenvelder van Zuidhorn, die het ons middenveld en verdediging soms erg lastig maakte, ontstonden er kansen voor Zuidhorn. Gelukkig voor ons stond Amarin daar en die bracht redding op een aantal gevaarlijke schoten van Zuidhorn.

Halverwege de 1e helft was daar Janine die de 0-1 binnenschoot. Opluchting voor ons, want het was erg lastig om door de fel verdedigende defensie van Zuidhorn te breken. Na de 0-1 werd het voetbal bij ons wat makkelijker. Er ontstonden wat ruimtes op het veld waar we ook gebruik van maakten, echter Zuidhorn ging de duels wat feller aan, met bal verlies tot gevolg. Des ondanks kregen we kansen genoeg om meer te scoren, maar onze aanvallers hadden het vizier nog niet op scherp.  Zuidhorn had ook goed gekeken naar de wedstrijden van afgelopen seizoen en wisten zo ook welke spelers ze extra goed in de gaten moesten houden. Na een lastige 1e helft moesten we genoegen nemen met een 0-1 tussenstand.

In de rust hebben we besproken wat er fout ging in de 1e helft. De meiden wisten dit echter zelf ook wel en waren van plan er de 2e helft flink tegenaan te gaan. Dit bleek ook zo te zijn.

Zuidhorn werd vastgezet op hun eigen helft en Grijpskerk ging er fanatiek tegenaan. De combinaties begonnen weer te lopen en er werd gebruik gemaakt van beide flanken van Grijpskerk. wij werden hierdoor veel gevaarlijker en er kwamen ongelofelijk veel kansen. het doel van Zuidhorn werd bestookt met schoten van onze kant, maar het was allemaal nét over of nét naast. Daarbij valt te vermelden dat de keepster van Zuidhorn een geweldige wedstrijd speelde met een flink aantal reddingen. Pech was er bij ons, want de paal en de lat werden meerdere malen geraakt. Gelukkig wist Ines doeltreffend te zijn, eindelijk 0-2, dik verdiend!

Zuidhorn kwam in de 2e helft bijna niet meer van hun eigen helft af. Knap werk van ons middenveld. Lukte ze dit wel, dan stond onze verdediging goed om erger te voorkomen. Er werd hard gewerkt door ons team, daarvoor een groot compliment meiden! Zuidhorn was niet van plan om mee te werken aan een grotere uitslag en is duidelijk gegroeid met dit team. Vlak voor einde van de wedstrijd was het Myrthe die de 0-3 nog binnenschoot. Op basis van deze wedstrijd een terechte uitslag.

We bekeren verder, al was het een stuk lastiger dan we op voorhand verwacht hadden. Volgende week begint de competitie weer met hele interessante ploegen erin. We weten waar we als team aan moeten werken en ik heb er het volste vertrouwen in dat dat goed gaat komen.

Gefeliciteerd meiden met jullie overwinning!!

Steven

18 februari 2017 10:30 beker 2016-2017