Zuidhorn 2 – Grijpskerk 2

16 september 2017 12:30 beker 2017-2018

Zuidhorn 2 – Grijpskerk 2

2 -

Bekeravontuur na bloedstollende finale ten einde voor tweede elftal

Wij waren ingedeeld bij FC Grootegast 1 klasse hoger spelend, The Knickerbockers 1 klasse hoger spelend en Zuidhorn 2 klassen hoger spelend.

De eerste wedstrijd was thuis tegen de studenten uit Groningen. Het werd een moeizame wedstrijd waar onze jongens aan het langste eind trokken. Mentaliteit en conditie gaven in deze wedstrijd de doorslag. Arjan haalde tweemaal de trekker over en Appie gooide de wedstrijd vlak voor tijd in het slot. Een goede start en een 3-1 zege.

Door de week moesten wij aantreden tegen Grootegast. Wij waren erg gehandicapt door het ontbreken van 4 van de 5 beoogde verdedigers. Toch werd er weer als vanouds gestreden. Arjan scoorde met een kopbal, Sietse haalde de trekker vanaf 11 meter over. Grootegast was de beter voetballende ploeg maar kon maar 1 maal tegen scoren. 10 minuten voor tijd een vloeiende aanval uit het boekje tussen onze youngsters.  Julian zocht Dajo. Deze ging de een twee aan met Wietze. Hij kreeg de bal op het juiste moment terug en gooide de wedstrijd in het slot. Andermaal een zwaar bevochten overwinning 3-1.

Zaterdag stond de topper uit tegen Zuidhorn op het programma. Wij mochten met 1-0 verliezen om groepswinnaar te worden. Als Zuidhorn met 2-0 of meer won waren zij eerste in de poule. Niemand hield rekening met de studenten die de laatste wedstrijd tegen Grootegast moesten spelen.

Er werd op het scherpst van de snede gestreden in Zuidhorn. Een prachtig schouwspel. Ondanks de hitte heel veel inzet en passie.

Wij kwamen door een buitenspeldoelpunt op achterstand. Ook kwam Zuidhorn op een 2-0 voorsprong. Men dacht er toen te zijn. Grijpskerk perste er nog een laatste offensief uit en Wietze maakte alsnog 2-1. Grijpskerk leek groepswinnaar. Toen kwam het bericht uit Groningen dat de studenten met maar liefst 7-0 hadden gewonnen van Grootegast. Kennelijk kon de laatste ploeg zich niet meer opladen met deze hitte. Hierdoor gingen de studenten als poulewinnaar door. Knickerbockers 6 pnt en +6, Grijpskerk 6 pnt +3 en Zuidhorn 6 pnt + 2, Grootegast 0 pnt.

De troste begeleiding.

27 augustus 2016 12:30 beker 2015-2016