TLC MO13-1 – Grijpskerk MO13-1

dig dig dig

Zaterdag 5 november 2016 TLC MO13-1 – VV Grijpskerk MO13-1 : 1-15

Op de vroege zaterdagochtend stonden we weer klaar om onze 7e wedstrijd van het seizoen te spelen. Dit keer tegen TLC uit Leek.

We zijn deze ploeg eerder tegen gekomen in de competitie. De uitslag was toen 15-0, we hopen vandaag op wat meer tegenstand. Al vroeg deze week kreeg ik een appje van Annet dat Bo-Anne en Maeve niet aanwezig zouden zijn, dit in verband met een geplande vakantie. We hebben hier woensdag op de training uiteraard uitgebreid over gesproken, de familie Kroeze heerlijk in het zwembad op de zaterdagochtend terwijl wij met de weersverwachting waarschijnlijk regen en kou op het veld moesten aantreden…Maar ondanks smeekbedes werden wij als team niet uitgenodigd om mee te gaan genieten (verschil moet er zijn).

Dit betekende voor ons defensief toch wel wat problemen. Gelukkig hadden wij nog een geheim wapen achter de hand, te weten Anouk Jansma. Een nieuw lid dat tot nu toe alleen nog maar met de trainingen had mee gedaan. Anouk was meer dan bereid om zich bij ons team te voegen. Welkom Anouk.

Eenmaal aangekomen op het complex van TLC, snel omgekleed, betraden we het veld van TLC. Ondanks de regen van de afgelopen nacht lag het veld er perfect bij. Na de warming-up hebben we een korte bespreking gehad, waarin we hebben besproken om nu eens direct in de 1e helft te gaan knallen! Meestal beginnen we wat stroef en moet ‘de trein op gang komen’. Na het fluitsignaal bleek dit al snel goed uitgevoerd te worden. TLC werd direct vastgezet op hun helft en de combinaties en passes vlogen oogstrelend in het rond. Een doelpunt bleef echter uit, omdat TLC met bijna het hele team aan het verdedigen was. Gelukkig maakte Janine daar met een geweldige uithaal een einde aan nadat ze goed werd aangespeeld door Bo.

Intussen had Myrthe de paal en de lat meerdere malen geraakt (dit tot grote frustratie van haarzelf). Geduld is belangrijk, want de doelpunten komen vanzelf! Als snel volgde het volgende, prachtig ingeschoten doelpunt van Janine. De assist voor dit doelpunt kwam op naam van onze assistkoningin Ines, want zo mag ze zeker genoemd worden met al bijna 30 assists dit seizoen. Dit is allemaal terug te vinden op onze teampagina, bij ‘overzicht’.

Na een goed genomen corner van Ines, die een speelster van TLC verkeerd wergwerkte, namelijk in eigen doel, stond de teller op 0-3. De eerste helft verliep verder zoals afgesproken, Anouk, Elisa en Lieke hielden het dicht achterin. Amarin hield de nul en de doelpunten vloeiden rijkelijk, 0-4 van Janine, 0-5 van Ines en de 0-6 (na een fraaie actie) van Bo. En ja, ja, daar was die dan éindelijk, het doelpunt van Myrthe: 0-7. Tijd voor een bekertje limonade.

In de rust niets meer dan lof voor dit team. We kwamen erachter dat we nu al wel erg richting het 100e doelpunt in de competitie gingen. Kijk eens aan, een nieuwe uitdaging! Zou het mogelijk zijn om dit te bereiken in deze wedstrijd?De start van de 2e helft begon veelbelovend met een doelpunt van Myrthe na een zeer fraaie uitspeel actie. Echter TLC werd gevaarlijker, dit doordat de keeper met de verre uittrappen voor flink wat gevaar zorgde. En helaas, ondanks uitstekend verdedigers werk van Elisa, Anouk en Lieke kon TLC na een hele mooie actie van 1 van  hun speelsters toch de bal in het doel van Amarin werken. Niks aan te doen, hoofd omhoog en lekker verder voetballen. Marit werd in de spits gezet om een doelpuntje mee te pakken. Na meerdere kansen te hebben gekregen, waarin pech en het vizier niet helemaal op scherp hebben een grote rol speelden, scoorde ze niet 1, maar direct 2 keer achter elkaar! In de tussentijd hadden Myrthe en Ines de lijst met doelpunten opgeschroefd (inmiddels tot 1-13).

Helaas was de sfeer een beetje grimmig geworden, dit na een doelpunt van Myrthe. Hierbij ging het erom of de keepster de bal wel of niet vast had.De keepster had de bal niet vast, waarna Myrthe de bal in het doel tikte. De scheidsrechter keurde het doelpunt goed, maar de dames van TLC waren het er niet mee eens. Hierna veranderde de sfeer van de wedstrijd..Vervelende provocaties en overtredingen tegen onze speelsters waren het gevolg.Wij hebben als leiders aan onze speelsters duidelijk gevraagd hier niet op in te gaan en lekker te blijven voetballen. Dit deden ze met veel bravour met nog 2 doelpunten van Janine als gevolg.

Afgezien van het einde van de wedstrijd was dit een sportief duel. Het is echter voor geen enkel team leuk om 15 doelpunten tegen te moeten verwerken en dan komen er wel eens wat frustraties los. Dit team heeft vandaag wederom bewezen een echt team te zijn. Jammer voor jullie werden de 100 doelpunten niet gehaald, maar daar mogen jullie zaterdag je best voor doen in de wedstrijd tegen VV Marum. Ik wil afsluiten met een groot compliment voor Anouk, die zich kranig heeft geweerd vandaag en een uitstekende wedstrijd speelde.

Meiden, bedankt voor weer een geweldige wedstrijd!

Steven

5 november 2016 09:00 competitie 2016-2017