Roden MO13-1 – Grijpskerk MO13-1

V.V. Roden MO13-1 Vs V.V. Grijpskerk MO13-1:  1-15

Zaterdag 1 oktober gingen we weer voetballen. Niet s’ morgens maar s’ middags om 14:30. Om kwart over 1 vertrokken we met 6 meiden uit Grijpskerk. Er waren nog 2 die moesten komen, maar die kwamen daar heen. We waren met 8 meiden in totaal, omdat stuntelaar Bo-Anne die avond ervoor van de trap af was gevallen niet mee kon spelen in verband met een blessure en Bo kon niet aanwezig zijn. Toen we er eenmaal allemaal waren, gingen we de warming-up doen. Daarna begon de wedstrijd, de aftrap voor Grijpskerk en tikken maar!

Het begon redelijk en toen gaf Ines een mooie voorzet aan Myrthe en Myrthe maakte het goed af 0-1! Vlot daarna kwam de 0-2 van Janine, ook door een goede voorzet van Ines. Daarna was het even stil en Roden kwam aan de bal, maar kwam maar niet langs onze verdediging. Dit kwam doordat Lieke het goed deed op haar plek als verdediger en goed werd ondersteund door Maeve en Elisa en het goede keeperswerk van Amarin. Daarna volgden er weer 2 doelpunten door Myrthe en Marit door allebei een voorzet van Ines. Toen was het rust, de leiders waren nog niet helemaal tevreden over ons en zeiden: ‘In de 2e helft willen we het beter zien’ en we gingen met volle moed weer naar het veld.

De aftrap was dit keer voor Roden en zij begonnen een beetje te passen, maar ja, onze speelsters kwamen er te snel weer tussen en een harde knal van Janine maakte de 0-5. Even later pakten we weer de bal af en maakte Janine weer een goal 0-6! Daarna kwam Marit aan de bal en maakte de 0-7. Toen waren we even onze concentratie kwijt en kwam Roden aan de bal, wonnen een duel en schoten op doel! De keeper was kansloos, jammer 1-7..Toen had roden bijna weer gescoord maar Maeve deed het heel goed ondanks dat er een meisje was die 2x zo groot was als haar, ze pakte de bal af en ramde de bal naar voren. Daar stond Myrthe zij passte de bal naar Janine en goal 1-8! Toen ging het vlot; aftrap Roden, bal afpakken en goal 1-9 (Ines). Toen volgde de 1-10 van Elisa onze verdedigster super goed schot,toen had Janine de bal en gaf een voorzet aan Myrthe en zij maakte de 1-11. Toen kwam Marit met een mooi schot en die zat ook hoor 1-12. Toen pakte we weer de bal en een mooi balspel van Myrthe en Janine. Janine gaf een mooie voorzet en Myrthe knalde de bal snoeihard op de onderkant lat en bam! over de streep 1-13. Toen kwam Elisa er weer aan en maakte 2 doelpunten door allebei een voorzet van Myrthe. Toen klonk het fluitsignaal; einde wedstrijd. We hadden beter gekund, maar ach, iedereen heeft weer hun best gedaan en we hebben gewonnen weer 3 punten erbij.

Verslag geschreven door: Myrthe en Marit

1 oktober 2016 14:30 competitie 2016-2017