Marum MD1 – Grijpskerk MD1

Marum MD1 - Grijpskerk MD1

Wat een fysiek spel van onze Marumse tegenstander. “Tja, als we het voetballend niet kunnen redden, dan gooien we het maar over deze boeg,  verweerde de Marumse leider zich. Terwijl het toch zo veel logischer lijkt om de meiden te leren voetballen, in plaats van te leren beuken, gooien, worstelen, smijten en rammen. Tenminste, als je het plezier in het spel wilt behouden, en als je wilt winnen… Winnen deden de Marumse meiden dan ook niet. Bij lange na niet; ze werden ouderwets overklast. Doelpalen, lat en een goede keepster wisten met vereende krachten nog te voorkomen dat het een nulletje of 10 werd. Nu stokte de teller bij 6. Maar wat toch weer een overmacht van onze Grijpskerkse Girls. Wat voetbalden ze weer goed en intelligent. Mooie driehoekjes, harde afstandsschoten en prachtige dieptepasses… Maar het allerknapste was nog wel dat ze zonder blessures het veld weer wisten te verlaten. Onbegrijpelijk en onacceptabel dat kinderen van deze leeftijd met een dergelijke instelling en aansturing het veld op worden gestuurd. Werkelijk geen goed woord voor over. Des te meer voor onze meiden natuurlijk… Zo was Myrthe bijzonder goed op dreef. Als een professionele spits liet ze zich af en toe even terugzakken om de bal op te pikken, een medespeelster de diepte in te sturen om vervolgens snel weer in ‘de zestien’ te verschijnen om klaar te staan voor de voorzet vanaf de zijkanten. Wat een flitsend voetbal zo. Heerlijk om naar te kijken! Een speciale vermelding ook voor het centrale Kroeze-verdedigingsduo achterin. Allereerst voor de jarige Bo Kroeze, die op haar twaalfde verjaardag in haar verjaardagsshirt, spelend met nummer 12, weer een puike pot op de mat legde. Altijd op de juiste plek, en altijd rustig en effectief bij het uitverdedigen. Wat doe je dat knap, Bo! Maar ook haar zus Maeve, die we even van de ME1 mochten lenen, deed het geweldig in de achterhoede. Als een volleerde voorstopper wist ze -als kleinste van het veld- de grootste en gemeenste dame van het veld volledig aan banden te leggen. Kort voor het einde zagen we deze Marumse tank gefrustreerd het veld afdruipen. Het was de ultieme genoegdoening voor onze Grijpskerkse trots. Puike prestatie, meiden!

Frans van Bergen

bo De jarige Bo Kroeze in haar verjaardagsshirt