Marum 1 – Grijpskerk 1

De overwinning van Marum op Grijpskerk was wat geflatteerd, maar niet onterecht.

Het haperende scorebord van Marum gaf een andere uitslag aan: 2-5. De werkelijke uitslag was 2-4. Was het een terechte uitslag? Het eerste kwartier van de eerste helft en de eerste tien minuten van de tweede helft waren duidelijk voor Marum. Maar verder deed het hard werkende Grijpskerk beslist niet onder voor Marum. Als Jarno Eeuwema -die goed op de voor hem ongebruikelijke positie van 10 speelde- zijn drie kansen had verzilverd, dan….. Maar ja, “als” telt helaas niet in het leven en in ieder geval niet in voetbal.

Het was sneu dat onze vaste waarde Ruud Oosting in zijn laatste competitiewedstrijd voor onze vv al naar een kwartier uitviel met een bovenbeenblessure. Ruud: bedankt voor 18 mooie voetbaljaren bij en voor ons!

Overigens haalde Marum met deze winst de nacompetitie. De Marumers spelen vanaf volgende week voor promotie. Voor vv Grijpskerk is de competitie 2015-2016 met een zeer verdienstelijke achtste plaats nu geschiedenis.

14 mei 2016 14:30 competitie 2015-2016