Lycurgus D4 – Grijpskerk D2

De D2 won op een koud en tochterig sportpark West End met 0-4 van een taai Lycurgus. De lycurgianen waren de eerste 10 minuten de bovenliggende partij en het leek een lastige wedstrijd te worden. Het duurde dan ook even voor we tot echt goede kansen kwamen. Het was uiteindelijk Matthijs Venema die uit een prima corner van naamgenoot Roorda de 0-1 binnenkopte. Vlak voor rust was het Bjørn die profiteerde van mistasten van de keeper van de thuisclub op een goed schot van Corné. Na rust was het Grijpskerk dat de klok sloeg en Lycurgus dat er nog maar af  en toe maar wel gevaarlijk uitkwam. De goal die Wiebren maakte uit een prima voorzet van Bjørn besliste de wedstrijd (0-3). De laatste goal van de wedstrijd werd gemaakt door Bjørn die een mooie actie prima afrondde. Al met al een verdiende overwinning op een taai Lycurgus dat de punten niet cadeau gaf. 7 Mei staat de uitwedstrijd tegen Harkstede op het programma. Ook dan hopen we onze koppositie te kunnen vasthouden!

Doelpunten: Matthijs V., Bjørn B (2) en Wiebren.

23 april 2016 10:45 competitie 2015-2016