Kollum 1 – Grijpskerk 1

- 0

Grijpskerk verloor helaas verrassend van Kollum. Er zat onvoldoende samenhang in het team van de Grijpskerker trainer Mark Kroese.

In de eerste helft zette Kollum Grijpskerk behoorlijk onder druk. De Grijpskerkers oogden aarzelend en onzeker. De smalruggen wisten de bal niet lang in de ploeg te houden. Het tempo was te laag.  Gelukkig waren er nog wel enkele kansen voor Grijpskerk te noteren. De zware overtreding op Jorn v.d. Wilt en diens uitvallen hielpen niet mee, maar waren natuurlijk niet doorslaggevend.

In de tweede helft bleek Grijpskerk nog kwestbaarder. Kollum speelde beter: compacter en goed combinerend. Na de 0-1 zette Grijpskerk druk op Kollum, maar aan de andere kant vielen er gaten en de tegenstoten van de Kollummers waren erg effectief.

Positief was dat de Grijpskerkers hard bleven werken. Vele eenvoudige dingen (bijvoorbeeld overspelen, de bal uitschieten, spelhervattingen) gingen helaas te vaak mis, waardoor het harde werken uiteindelijk niets opleverde.

De conclusie moet zijn dat Kollum terecht won. Verder weten de Grijpskerker trainer Mark Kroese en zijn mannen dat zij de mouwen moeten opstropen om uit dit dipje te komen.

20 februari 2016 14:30 competitie 2015-2016