Grootegast Fc 1 – Grijpskerk 1

Grijpskerk wist 50 minuten stand te houden in de storm van Grootegast. Het Grijpskerker team staat weer met de beide benen en behoorlijk gehavend op de grond.

Een wedstrijd met twee gezichten.

In de eerste helft wist Grijpskerk goed mee te voetballen. Het team van de Grijpskerker trainer Mark Kroese speelde zelfs slimmer en kwam dankzij de trefzekere Geert de Vries op voorsprong. Achterin stond het goed. Vanaf het begin was wel te merken en te zien dat Grootegast zowel technisch als fysiek verder is dan Grijpskerk. De Grootegasten combineerden goed en oefenden druk uit. Het noopte de Grijpskerker trainer als snel om Wiebe Loonstra een linie naar achteren te halen. De onfortuinlijke Wiebe Loonstra kwam net terug van en blessure en moest er al weer snel in de loop van de eerste helft af met een nieuwe blessure. Ook wisten de Grijpskerkers niet goed om te gaan met sterke wind mee. Ron Stoutmeier en Raymond Pietens kregen nog wel enkele kansen, maar ze benutten die helaas niet. Een nieuwe tegenslag voor Grijpskerk was dat tegen de rust Jorn v.d. Wilt aan zijn hoofd geblesseerd raakte. Ook hij moest vervangen worden.

In het eerste deel van de tweede helft ging het nog goed met de Grijpskerkers. Grootegast wist nu wel regelmatig achter de linies van Grijpskerk te komen. De gastheren maakten wel handig gebruik van de sterke rugwind. Dat kon niet lang goed gaan voor Grijpskerk. Na de gelijkmaker hield Grijpskerk het nog even droog, maar al snel zakte de ploeg in elkaar. En verder dan enkele lichte plaagstootjes van Ron Stoutmeier, Brian Tefi en Raymond Pietens kwamen de Grijpskerker gasten niet. Tot overmaat van ramp viel niet alleen Ruud Oosting, maar ook nog Geert de Vries geblesseerd uit. Grijpskerk haalde met tien man en zwaar gehavend het eindsignaal.

Na enkele overwinningen weet Grijpskerk weer waar het staat: met beide benen op de grond. Als de lijn van de eerste helft weer voor een hele wedstrijd wordt doorgetrokken, gaat het vast weer snel beter. En Grootegast lijkt de kampioensdraad weer opgepakt te hebben.

5 december 2015 14:30 competitie 2015-2016