Grijpskerk MO13-1 – Zuidhorn MO13-1

sdr sdr sdr

Wedstrijd verslag 29-10-2016    Grijpskerk MO13-1D – Zuidhorn MO13-1D

Afgelopen zaterdag speelden onze meiden een thuiswedstrijd tegen Zuidhorn.

Zuidhorn arriveerde op ons sportpark met een brede selectie van maar liefst 11 speelsters waaronder een aantal dames die we de vorige wedstrijd niet gezien hadden. Vol goede moed begonnen onze meiden aan de warming-up en na een paar laatste aanwijzingen van hun trainers werd er, iets na kwart voor negen, afgetrapt.

We begonnen de eerste helft goed en Zuidhorn werd vanaf het begin goed onder druk gezet. We maakten het ons zelf af en toe wat moeilijk door dicht op elkaar te spelen en niet het hele veld te gebruiken. Daardoor kwamen onze geliefde driehoekjes en diepte passes niet altijd even goed uit de verf.  Wel was duidelijk dat onze meiden erop gebrand waren om ook deze wedstrijd te winnen en onze ongeslagen status te behouden. Dus aan inzet ontbrak het geen moment!

De openingstreffer van Janine, na een mooie voorzet van Ines bracht al snel verlossing en Myrthe vergrootte de voorsprong voor rust met twee fraaie doelpunten. Aanvallend had Zuidhorn niet veel in te brengen door het sterke verdedigen van Elisa, Bo-Anne en Lieke en als Zuidhorn al langs onze verdedigende toppers kon komen stond daar Maeve tussen de palen om ze van het scoren te weerhouden.

In de rust kregen de meiden een paar tips mee voor de tweede helft. Probeer het veld wat breder te houden en benut beide kanten in de aanval. Laat de bal het werk doen en maak gebruik van onze kracht ( driehoekjes en steek pasjes ) en ga zo door!

De tweede helft waren onze dames ontketend en lieten prachtig voetbal zien waarvan elke aanwezige toeschouwer niet anders kon dan met volle teugen genieten. Zowel via links als rechts werd de aanval gezocht. Er werd ijzersterk verdedigd en vanuit achteruit werd steeds ons middenveld gevonden van waaruit door mooi combinatie voetbal de verdediging van Zuidhorn uitgespeeld werd. Bo zorgde met sterke acties voor de 4-0 en de 5-0. Ines speelde ook een ijzer sterke wedstrijd en scoorde de 6-0 en 7-0. Een strakke voorzet van Ines werd prachtig in het doel gewerkt door Janine, 8-0. Myrthe zorgde met strakke schoten voor de 9-0 en de 10-0 waarna Ines de score afrondde met 11-0 en 12-0.

Ik kan niet anders zeggen dat wij als trainers apetrots waren op het spel dat onze dames lieten zien. Alles waar we op de trainingen op oefenen zagen we terug in het veld en het is erg leuk om te zien hoe de mensen langs de lijn staan te genieten van het voetbal dat jullie laten zien!

Wederom een prachtige wedstrijd waarin het plezier in voetbal en jullie kwaliteiten ervan af spatte!

Complimenten voor jullie allemaal!!

Tjerk

29 oktober 2016 08:45 competitie 2016-2017