Grijpskerk MO13-1 – Stadskanaal MO13-1

stadskanaal thuis

Zaterdag 4 maart, met een fitte selectie stonden we klaar om tegen Stadskanaal aan te treden. Van te voren heb ik nog even met de leider van Stadskanaal gepraat, want we wisten niets van deze tegenstander. De afgelopen twee seizoenen waren zij als tweede geƫindigd in de competitie, waar er volgens hun leider toch zeker een kampioenschap in had gezeten. Ze hebben dit seizoen wel wat kwaliteit in moeten leveren, doordat er twee speelsters bij het team weg waren gegaan, maar hij zag het nog wel zitten. Ze begonnen de wedstrijd met 7 speelsters, geen wissels dus.

Wij als team hebben de afgelopen week extra getraind op wat er de afgelopen wedstrijden niet helemaal goed ging. Nu maar hopen dat dit ook in de wedstrijd ter uitvoering zou komen. We hadden besloten om Stadskanaal meteen onder flinke druk te zetten. Direct na de aftrap gebeurde dit ook en na de driehoek van Janine, Ines en Myrthe was er al na 30 seconden de 1e kans voor Grijpskerk! Helaas geen doelpunt, maar Stadskanaal was gewaarschuwd! Grijpskerk speelde ontspannen en de bal werd heerlijk rond gespeeld. Er werd goed vanuit de verdediging opgebouwd, waarna het middenveld de aanval inzette. Al snel was het Ines die Myrthe voorzag van een voorzet die Myrthe beheerst in het doel schoot. Dat Myrthe vandaag weer bij de les was bleek al snel, want ze zorgde ook voor de 2-0 en 3-0. Stadskanaal kreeg daarna met flinke tegenslag te maken, want hun verdedigster moest na een botsing met een speelster van Grijpskerk geblesseerd het veld verlaten. Na overleg met de scheids en hun leider hebben we besloten om het sportief te houden en zijn we 6 tegen 6 gaan spelen. Dit betekende dat er veel meer ruimte op het veld zou ontstaan, iets wat precies in het straatje van ons team past. Grijpskerk maakte hier gretig gebruik van en met Janine als controleur op het middenveld, die de buitenspeelsters veelvuldig voorzag van de mooiste passes was het al snel weer raak. Ines scoorde na een assist van Anouk. Afgezien van een aantal gevaarlijke uittrappen van de keepster van Stadskanaal (de verdediging van ons had wat moeite om de bal goed in te schatten), werd Stadskanaal bijna niet gevaarlijk in de 1e helft. Lieke, Elisa en Bo-Anne wisten die situaties op tijd in te schatten en deze zo snel mogelijk ongevaarlijk te maken. De voortzetting daarna was ook goed, iets wat tegen Corenos nog wel eens moeilijk verliep, maar ze wisten vandaag met de juiste passes ons middenveld te vinden en hierdoor bleef het baltempo erg hoog. Na nog twee doelpunten van Myrthe was het Ines die Janine van een voorzag, Janine schoot de 7-0 binnen. Na een doelpunt van Bo was de rust stand 8-0.

In de rust waren we enigszins verbaasd als team, want dit hadden we niet verwacht! Tevreden hebben we de 1e helft besproken.

De 2e helft stond in het teken van het uitstekende voetbal van onze meiden, want de beide zijkanten werden goed aangespeeld. De steekpasses werden met grootste zorgvuldigheid uitgevoerd. Balletjes werden uitstekend teruggelegd zodat het voor de aanvallers een koud kunstje was de bal in het doel te schieten. Na een paar wervelende minuten van Janine waarin zij 3 keer doel trof, was het tijd dat Bo wat liet zien. En dat deed zij zeker! Met de ruimte die er op het veld lag, is het met de snelheid die Bo heeft , iets wat haar goed ligt. Bo wist, door gebruik te maken van haar snelheid, 2 keer het doel te treffen en met een totaal van 4 doelpunten deze wedstrijd bewees ook zij weer erg belangrijk te zijn voor dit team.

Maeve en Marit gingen ook op zoek naar een doelpunt, het was Marit dit na een assist van Maeve de 17-0 binnen tikte. Maeve kreeg nog de kans om te scoren, maar het zat niet mee dit keer. Maar met een 2e assist, dit keer op Janine, kan je ook erg tevreden zijn. Eindstand werd maar liefst 18-0!

Dit had de leider van Stadskanaal nog niet mee gemaakt, want in 2 seizoenen samen hebben ze nog niet eens zoveel doelpunten tegen gehad! Wat je dan als leider van dit team nog kan zeggen is dat als dit team het op de heupen krijgt, je als tegenstander aan de beurt bent!

Vandaag klopte het allemaal, met erg mooi voetbal hebben jullie Stadskanaal verslagen. Wat ik belangrijker vind, is dat jullie precies datgene waar we de afgelopen trainingen mee bezig zijn geweest geweldig hebben uitgevoerd. Een geweldige prestatie meiden!

Steven

4 maart 2017 08:45 competitie 2016-2017