Grijpskerk MO13-1 – Potetos MO13-1

potetos thuis

1 april 2017 Grijpskerk MO13-1 – Potetos MO13-1

Vandaag moesten wij in de competitie spelen tegen Potetos. Als je kijkt naar de stand in de competitie, dan zou het geen probleem voor ons moeten zijn om deze wedstrijd winnend af te sluiten. Ik was daar ook niet zo bang voor, maar zat met een groot probleem, want wie ging vandaag ons doel verdedigen? Amarin was geblesseerd geraakt aan haar enkelbanden afgelopen week. Normaal gesproken zou dit opgevangen worden door Maeve, ware het niet dat zij een weekendje naar Engeland was..Op de training afgelopen woensdag maar aan de meiden de vraag gesteld wie er op doel wil; het bleef akelig stil! Begrijpelijk, maar toch hebben we iemand nodig die deze taak op zich wil nemen. Het was uiteindelijk Lieke die de knoop door hakte en aanbood op doel te gaan staan. Heel dapper en super Lieke!

Voor de aftrap nog even snel gepraat over het niveau van de afgelopen wedstrijden waarin het  voetballend wat minder ging, maar waarin de inzet enorm was. Wij wilden weer het sprankelende voetbal laten zien wat deze meiden zo goed kunnen en waarin wij ons juist onderscheiden van heel veel andere teams waar wij tegen hebben gespeeld. Afgelopen week hebben we daarom daar ook de nadruk op gelegd bij de trainingen.

De aftrap werd genomen door Potetos, maar de bal was al snel in het bezit van de Grijpskerker meiden. De bal werd al snel goed rond gespeeld en de rechterkant van ons team werd al weer veelvuldig aangespeeld. Ines wist al snel weer haar tegenspeelster vaak te passeren en de één na de andere voorzet werd al snel weer keurig voor het doel afgeleverd. De eerste kansen op het doel van Potetos waren een feit. Een doelpunt zou niet zo lang kunnen uitblijven en het was Janine dan ook die vandaag het openingsdoelpunt scoorde. Het voetbal van onze meiden was erg verzorgd, ze zorgden ervoor dat ze weer snel in balbezit kwamen en de voortzetting was daarna ook zeer goed. Aan de rechterkant waren het Janine en Ines die continu dreigend waren, terwijl Anouk en Bo het aan de linkerkant absoluut niet minder deden; twee meiden met een groot doorzettingsvermogen en altijd aanvallend ingesteld. Je kunt een keer de bal van ze afpakken, maar gegarandeerd dat ze die weten te heroveren. Potetos had eigenlijk niks in te brengen tegen het voetballend vermogen van Grijpskerk. Met een enkele keer een schot op doel die Lieke dan weer goed wist te pareren was er verder geen gevaar. Met Bo-Anne achterin was dat met deze tegenstander ook erg onwaarschijnlijk, want zoals altijd was Bo-Anne oersterk en degelijk aan het verdedigen. Ines wist na een voorzet van Myrthe al snel de 2-0 binnen te schieten. Het was daarna Myrthe die na een voorzet van Elisa de 3-0 en na een voorzet van Ines de 4-0 binnenschoot. Myrthe die doelpunten heb je verdiend, want vandaag werkte je ontzettend hard en je was als spits heel erg beweeglijk, maar ook verdedigend nam je jouw taak serieus. Je ziet waar dat dan toe leidt! De ruststand was 4-0.

Waar wij normaal als leiders in de rust de puntjes op de i willen zetten, was dat vandaag niet nodig. De meiden speelden fel, verzorgd voetbal. Heerlijk om naar te kijken. Misschien was het mogelijk om de 10 doelpunten te gaan halen, dat was dan ook het enige wat we konden bedenken. De 2e helft startte een beetje rommelig, de meiden moesten even hun koppie er weer bij houden. Al snel waren ze daar toe in staat en de combinaties vlogen in het rond. Marit, die hersteld was van haar enkelblessure en de afgelopen weken haar niveau niet haalde, bleek daar vandaag weer verandering in gebracht te hebben, want ze speelde erg fel en met mooie passes wist zij de aanvallers goed te bereiken. Potetos had vandaag een slechte dag, want de meiden wisten met zeer mooi voetbal de verdediging van hun helemaal kapot te spelen. De steekpasses van ons middenveld wisten onze spits perfect te bereiken met ook nog eens doelpunten tot gevolg, wat wil je nog meer? Het was genieten geblazen op het sportpark, Myrthe scoorde nog 2, Bo en Janine nog en de teller stond op 8-0! Het laatste doelpunt werd vandaag gescoord door, jawel , Elisa! Na een mooi één-tweetje met Myrthe wist zij de bal ongenadig hard in de linker hoek te knallen. Een doelpunt die jij dik en dik verdiend hebt Elisa, want je speelde vandaag een geweldige wedstrijd. Je was fel en niet te passeren, houd dit vol! Eindstand 9-0, een dik verdiende overwinning. Vandaag bleek echter dat niet alleen de meiden van de MO13-1 goed gespeeld hebben, de MO11-1 wisten met een 0-4 overwinning uit Stedum te komen. De meiden MO15-1 wisten met 1-0 te winnen en draaien daardoor volop mee voor het kampioenschap! (een goed weekend voor de Grijpskerkse powergirls!)

Steven

1 april 2017 08:45 competitie 2016-2017