Grijpskerk ME1 – Be Quick D ME2

12-03-16 - 112-03-16 - 3 (1)IMG-20160312-WA0001 IMG-20160312-WA0002

Grijpskerk ME1 – Be Quick Dokkum ME2                  1-1

Het wachten was nog even op de scheidsrechter voordat we konden beginnen, de jongen in het gele pak was wat verlaat, maar gelukkig was er een plaatsvervanger en kon er toch lekker gebald worden.

Het zonnetje scheen en het beloofde weer een heerlijke voetbalmorgen te worden.

Wel nog een beetje fris, maar onze meiden hadden daar natuurlijk geen last van.

Het was in de eerste helft verre weg van fruitig. Er werd rommelig gevoetbald en sommige meiden waren nog niet helemaal wakker en van beide kanten werden er weinig kansen gecreëerd.

Plotseling kreeg op het middenveld Marit de bal en ze behield goed het overzicht en met een splijtende pass naar Henny was er een mogelijkheid om te scoren. Hun laatste vrouw voorkwam dat.

5 minuten later een identieke situatie, weer passte Marit over rechts uitstekend en Henny kwam tot een schot maar ging helaas naast. De tegenstandsters begonnen nu ook wat te drukken. Er heerste paniek achterin en door onoplettendheid kreeg hun spits de bal in haar voeten en schoot hem langs Maeve laag in de hoek binnen. 0-1 achter.

Na de ranja moesten de kopjes omhoog en waren wij aan de beurt, iedereen even een tandje erbij en het zal beloond worden.

Maeve stond nu laatste vrouw en er kwam geen Friezin meer door, ook omdat afwisselend Lieke, Vera en Anne ervoor stonden te schoffelen,  kregen ze nauwelijks een kans.

Met de altijd krachtige uittrappen van Danique, belandde de bal  vaak bij onze middenveldsters, die zo goed naar voren konden spelen naar de goed bewegende Tessa en Henny. En wanneer de bal weer terugkwam zat er altijd weer een voetje van Ymke ertussen, zodat Be Quick op hun helft moesten  blijven voetballen.  Joyce die ook goed bleef storen en zo nu en dan ‘n creatief balletje op Marit gaf, besloot deze  maar es de bal op de pantoffel te nemen  en veegde hiermee de bal zo in het doel. De ouders en leiders aan de kant hadden niets in de gaten, maar onze meiden wel.

Wauw Marit, wat een goal! Het was 1-1.

En daar bleef het bij. Er had iets meer in gezeten vond ik, maar met deze uitslag blijven we in de race.

Goed gespeeld meiden!

12 maart 2016 08:45 competitie 2015-2016