Grijpskerk MD1 – Zuidhorn MD1

Gelukkig meiden, we zijn op de weg terug! Na duidelijk minder geslaagde optredens tegen St. Annaparochie en De Heraclieden, gingen jullie vandaag eindelijk weer eens voetballen! Inspelen, vrijlopen, aannemen, kijkenn, passen. Prima! Het was bij vlagen weer genieten voor Steven en mij! Het begin was meteen in orde. Geconcentreerd en niet van dat slappe. En de tweede helft was, om met Foppe te spreken hartstikkene prima.

Helaas, de paar tegenaanvallen van Zuidhorn waren bijna allemaal doeltreffend. En ook voorin waren we niet altijd even scherp. Een paar open kansen alleen voor de keeper werden gemist, en drie keer werden lat en paal getroffen. Al met al een niet jammerlijk uitslag. Een gelijkspel zou de verhoudingen op het veld wellicht beter weergeven. Maar hoe dan ook: het was een leuke en goede wedstrijd  tegen een sportieve en ook mooi combinerende tegenstander. Een wedstrijd waarin we hebben laten zien nog wel degelijk te kunnen voetballen. Waarin we elkaar steunden en coachten, en waarin we af en toe oude automatismen weer terug zagen komen. Met een beetje meer scherpte achterin, een beetje beter positiespel in het midden en beetje meer power en doeltreffendheid voorin, komen we er wel. Goed gedaan meiden: we zijn op de goede weg!

Frans

19 maart 2016 08:45 competitie 2015-2016