Grijpskerk MD1 – Heracliden De MD1

VV Grijpkerk MD1 - De Heracliden MD1

Wat zich al aandiende in de oefenwedstrijd tegen Grijpskerk C1 en wat een teleurstellend vervolg kreeg in de bekerwedstrijd tegen St. Annaparochie, werd ook tijdens de thuiswedstijd tegen de Heracliedsters uit Uithuizermeeden bewaardheid; we zijn ernstig uit vorm. Het tikkie-takkie voetbal waar we de laatste jaargangen zo’n naam mee hebben gemaakt, blijkt er alleen tijdens de trainingen nog uit te komen. De mooie driehoekjes die we tot in de perfectie uit kunnen voeren, blijken we tijdens de wedstrijden volledig te zijn vergeten. We wandelen in plaats van rennen, schoten zijn verworden tot rolletjes, dieptepasses lijken verboden en doelgerichtheid lijken wel een scheldwoord. Vreemd hé meiden, dat dit kan gebeuren. Natuurlijk, er zijn wat lichamelijke ongemakken. Knieproblemen bij Ines en Myrthe, Bo met haar buiksteken, een zere voet bij Sanne, buik- en spierpijn bij Janine, maar toch…. Jullie kunnen zoveel beter voetballen dan jullie de laatste weken doen.

Vandaag tegen de Heracliedsters lukte het van geen kant. Hotseknotsbegoniavoetbal was het. Bal naar voren knallen en er achter aan hollen. En daar zijn jullie niet goed in. Dan komt het aan op fysieke duels. Op rennen, rammen en beuken. En tegen een team als de Heracliedsters ben je dan kansloos. Tjonge, wat waren die meiden fors! En wat konden ze hard schieten! Voetballend amper beter, maar wel groter, sterker en -vooral- doelgerichter.

Jammer meiden, dat jullie in hun spel mee gingen. Als jullie zouden spelen zoals jullie kunnen (op je positie blijven, de bal laten rollen, bal aannemen, de vrije vrouw zoeken en strak inpassen), maakt lengte of gewicht niet uit. Dan ben je echt aan het voetballen. En dat is waar jullie verrekte goed in zijn. Voetbal gaat voor een belangrijk deel om doen waar je goed in bent. Jullie voetbalden nu op een manier die jullie niet past. De overwinning van de Heraclieden was dan ook logisch en volledig verdiend.

Na twee gevoelige nederlagen komt het nu aan op teamspirit. Wil je beter worden? Laat dat zien! Gaat het niet goed? Doe extra je best! Zie je dat iemand verkeerd staat opgesteld? Geef het aan! Kun je je medespeelster goeie tips geven? Vooral doen! Laat het hoofd niet hangen, maar doe een stapje extra. Dat geldt voor iedereen.  Juist nu we wat tegenspoed hebben, moeten we laten zien dat we een team zijn. Help elkaar, motiveer elkaar, coach elkaar. Samen worden we daar sterker en beter van.

Tot slot, hele dikke complimenten voor Sanne. Wat mij betreft met afstand de vrouw van de wedstrijd. Zere voet, schoen extra strak dichtgeknoopt, maar tanden op elkaar en gaan! Wat een wilskracht en power. Knap hoor!

12 maart 2016 09:00 competitie 2015-2016