Grijpskerk MD1 – Drogeham MD1

Solide overwinning MD1

Veel stond er, na de 0-10 overwinning in Friesland niet meer op het spel in deze bekerwedstrijd. Spannender waren wellicht nog wel de randzaken. Sinds het ontspoorde heenduel stond iedereen toch een beetje op scherp. Het publiek, de scheidsrechter en de speelsters zelf. Gelukkig bleef het rustig. Buiten de lijnen, althans. In het veld maakten onze meiden er weer een wervelende voetbalshow van.

Bij Drogeham mocht een aantal C-speelsters met dispensatie meedoen. Groter waren ze wel, maar niet beter. Aan alle kanten werden ze voorbij geraasd door onze Grijpskerkse Powergirls. Binnen de kortste keren stond er een 2-0  tussenstand op het scorebord, door twee doeltreffende uithalen van Myrthe. Daarmee was de spanning er af. De defensie, bestaande uit Bo, Elisa en Sanne gooide de wedstrijd op slot en ontspannen voetbalde het team richting het eindsignaal. Dat het uiteindelijk nog 2-1 werd deed er niet meer toe. De eerste bekerronde zijn we door. Op naar de volgende!

Frans van Bergen

5 september 2015 08:45 beker 2015-2016